След успеха си на пистата Audi A7 3.0 TFSI Quattro, притежаващ функции за самостоятелно управление, доказа качествата си в условията на реалния трафик изминавайки сам 900 км от Силиконовата долина до Лас Вегас.
С автономно движение на дистанция от над 560 мили с журналисти зад волана, Audi показа, че ерата на автономното движение чука на вратата. Маратонското тестово движение с пилотирания автономен концептуален модел Audi A7 демонстрира, че на практика може да се постигнат невероятни резултати и с наличните серийни технологични решения. Пътуването започна от Силиконовата долина в Калифорния и завърши в Лас Вегас в Невада за да се присъедини след това автомобилът към Международното изложение за потребителска електроника International CES 2015 (Consumer Electronics Show), един от най-големите търговско ориентирани форуми за електронни продукти.
„Тестовото пилотиране, от Западния бряг на Калифорния до Лас Вегас, ярко изразява водещата ни роля в автономното движение“, отбелязва проф. д-р Улрих Хакенберг, член на борда на директорите на Audi и ръководител на отдела за развойна дейност. Тестовото шофиране в условията на реалния трафик и пътна обстановка представлява съвместните усилия на Volkswagen Electronics Research Laboratory (ERL) и Volkswagen Group Research and Development и стартира в Станфорд, Калифорния. Концептуалният модел A7 успя да измине 560 мили или 900 километра.
Автономният пилотиран концептуален модел A7 е събирателно звено на най-авангардните технологични решения разработени от Audi и освобождава водача от задълженията му по отношение на шофирането при скорости на движение от 0 до 70 мили в час или 110 км/ч. Автомобилът, предано наречен от развойния екип „Jack“, може да инициира и извършва сам маневри за смяна на лентата и за изпреварване. В допълнение, автономната концепция A7 ускорява и спира независимо. Преди началото на смяна на лентата от ляво на дясно, автомобилът адаптира скоростта си към тази на заобикалящите го превозни средства. Ако изчисленията по отношение на скоростта и дистанцията показват безопасна ситуация, автомобилът своевременно инициира смяна на лентата в прецизна времева рамка.
Автономната пилотирана концепция включва голям брой сензори, много от които са готови за серийно производство. Датчиците с голям обхват на адаптивния темпомат (adaptive cruise control, ACC) и на страничния асистент (Audi side assist, ASA) непрекъснато следят предната и задната част на автомобила. Двата радарни сензора със среден обхват, съответно в предната и задната част са с разширен страничен диапазон за да покриват 360 градусов диапазон на наблюдение. Лазерни скенери са монтирани с предната решетка Singleframe и долната част на задната броня. Те осигуряват изобилна информация за да гарантират детайлно разпознаване на статични и динамични обекти по време на автономното шофиране. Тези технологии са готови за серийно производство, включително и интеграцията им в автомобила и структурата на себестойността за бъдещото производство на системите. Нови триизмерни камери с висока резолюция, вече интегрирани в системите от ново поколение използвани в новото Q7, осигуряват широкоъгълен поглед към зоната пред автомобила. Четири малки камери монтирани в предната и задната част наблюдават близките заобикалящи предмети, а навигационни данни се използват за базовото ориентиране на автомобила.
Преди пилотираните системи да стигнат границите на своите възможности, например в условията на градски трафик, водачът е помолен да поеме контрола над автомобила за да се осигури гарантирана безопасност. Множество предупредителни сигнали работят в синхрон: цветни LED елементи в основата на предното стъкло, сигнали в информационния дисплей на водача, централният индикатор на статуса Central Status Indicator (CSI), както и допълнителни акустични предупредителни индикатори изискващи от водача да поеме отново контрола. Ако водачът все пак ги игнорира, системата активира аварийните светлини и спира напълно и по най-безопасният начин автомобила. В повечето случаи това става в дясната аварийна лента.
Обучението на журналистите за тестовото шофиране, които участваха в пътуването на 550 мили се осъществи няколко седмици по-рано на тестовата писта Arizona Proving Grounds. По време на пътуването всеки от тях бе зад волана за около 100 мили. Професионалист от Audi съпровождаше представителите на медиите от позицията на пътник на дясната седалка в името на още по-голямата безопасност.
Audi ще представи своя “Next Chapter” (следваща глава) на изложението CES от 6 до 9 януари 2015 година в Лас Вегас. Технологиите от днешни дни и проектите на бъдещето ще бъдат представени на едно от най-съществените и важни изложения за потребителска електроника в света. Съществен елемент в него ще бъдат свързаният автомобил и това което го заобикаля. Ще бъдат представени автономното шофиране, новите потребителски и екранни интерфейси, модерните инфоразвлекателни и системи и решенията на Audi по отношение на свързаността, както и LED и лазер-матричните светлинни технологии. Тези и други новости ще бъдат показани като част от световни премиери: шоу автомобил и модел на интериора на новия Audi Q7.