Особено забележимо ще бъде отсъствието на компаниите BMW, Volkswagen и PSA
Автомобилното изложение в Токио се провежда на всеки две години и ще бъде отворено за публиката на 24 октомври за 46-и път. Японските марки ще се представят там, разбира се, в пълен състав: Daihatsu, Honda, Isuzu, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota подготвят много изненади. При чуждестранните участници има напрежение. Свои щандове ще имат само Mercedes-Benz (заедно с марката Smart) и Renault (заедно с Alpine). Всички останали отказаха присъствие, въпреки че преди това много от тях бяха редовни изложители. Особено забележимо ще бъде липсата на такива големи компании, като BMW, Volkswagen и PSA.
През миналата година баварците показаха в Токио концептите на купето BMW Серия 8 и BMW Z4 Roadster. Сега немската компания планира да проведе свое собствено събитие в японската столица.
Тази година изложението се разширява значително. По рано то се провеждаше само в района Ариаке. Днес нов „открит път“ ще го свързва с участъка Аоми, за да създаде огромен „тематичен парк на мобилността“. Темата на цялия автомобилен салон е Open Future.
Япония започна да губи своята привлекателност за автомобилните производители след финансовата криза през 2008–2009 г., съобщава Bloomberg. Интересът непрекъснато спада, въпреки факта, че продажбите на вносни автомобили в Страната на изгряващото слънце през 2018 г. нараснаха с 4,3%. Японската асоциация на автомобилните производители (JAMA), която провежда събитието, този път успя да привлече 186 компании и организации от седем държави.