Новият Bi-TDI Passat генерира фабрично 240 к.с.. След тунинговането от страна на B&B, мощността достига до 300 к.с.
Тунерът B&B от Зинген е разработил двустепенна програма за VW Passat с битурбо двулитров четирицилиндров турбодизелов мотор. Първият етап предвижда наново програмирано управление на двигателя и увеличаване на налягането в турбото с 0,2 бара. По този начин мощността на двигателя се увеличава от 240 к.с. и 500 Нм до 275 к.с. и 570 Нм, а банковата сметка намалява с 1298 евро.
VW Passat с 630 Нм
При втория вариант се предвиждат промени за оптимизиране на входящия въздушен поток, модифицирани въздуховоди, както и промени в охлаждането и изпускателната система. Четирицилиндровият мотор се отблагодарява с мощност от 300 к.с. и максимален въртящ момент от 630 Нм. Новите характеристики позволяват на VW Passat да спринтира в рамките на 5,5 секунди от нула до 100 км/ч и да достигне максимална скорост от 250 км/ч. Това увеличение на мощността ще струва 3950 евро.
За да се напасне и шасито спрямо увеличената потентност, автомобилът бива оборудван с 25 мм по-къси спортни пружини за сумата от 298 евро. Като алтернатива се предлага да бъде монтирано напълно регулируемо окачване на цена от 1498 евро. Спортната изпускателна система от неръждаема стомана струва 1295 евро и ще добави към мощността още 5-8 к.с.. По-надеждното спиране се реализира от специална 4 или 6-бутална високоефективна спирачна система, която е на разположение срещу сумата от 3950 евро.