При наличие на пълна скиорска екипировка за цялото семейство се оказва, че и комби-моделите бързо достигат границите на товарните си възможности. В тези случаи от полза могат да бъдат кутиите за багаж върху покрива и приспособленията за пренасяне на ски.
Наличието на голямо багажно пространство събужда "апетитите" на цялото семейство - където има много място, може да се събере и много багаж. Но точно при използването на кутии за багаж, монтирани върху покрива, трябва добре да се премисли, дали да се помъкне всичко, което някога може би "би потрябвало". Преди всичко от гледна точка на сигурността при движение е необходимо още при покупката на покривен контейнер за багаж да се обърне внимание на някои неща.
Схващането, че по-голямото е по-добро, не е вярно. От една страна големината на кутията е определена от вида на автомобила - в това отношение при моделите хечбег са отчасти поставени тесни граници. Ако кутията се издава назад, то възниква опасността капакът на багажника да не може да се отвори. Към това се добавя и факта, че допустимото натоварване на покрива не трябва да се превишава. Тук трябва да се вземе предвид, че собственото тегло на кутията и на закрепващите елементи трябва да се извади от допустимия товар. Това, което остава, е един значително по-малък товарен резерв. Каква ще е ползата от голям товарен обем, когато за наличния багаж останат на разположение само ограничени килограми? Поради което е добре преди покупката да се прецени внимателно какво място ще е необходимо.
Освен това често се подценява влиянието на покривната багажна кутия върху динамиката на автомобила. Колкото повече тегло е качено върху покрива, толкова по-голяма е вероятността при резки маневри за заобикаляне на препятствия да се изгуби контрола върху превозното средство. Затова е добре още при товаренето да се избягва поставянето на тежък багаж в монтираните върху покрива кутии. Добре е такива предмети да се поместят в самия автомобил.
Основно правило за балансирано разпределение на товара в кутията: относително тежък багаж се поставя в средата, а след това и по-леките товари - отпред и отзад. Това, че ски и сноубордове се укрепват посредством интегрираните в повечето случаи държачи, трябва да се разбира от само себе си. Остатъкът от багажа се "заклинва" така, че да не може да се измести по време на движение. Но и тогава пътуването с допълнителен товар върху покрива съвсем не е лишено от рискове.
Променената динамика при движение остава централна тема дори при оптимално разпределение на товарите. В повечето случаи производителите препоръчват ограничаване на скоростта до 130 км/ч. Освен това в зависимост от големината на пластмасовия контейнер автомобилът увеличава чувствително разхода си. По тази причина е добре след приключване на транспортните дейности да бъде час по-скоро демонтиран.
Който и без това възнамерява да транспортира само ските си върху покрива, е добре да обмисли набавянето на държатели за ски. Тези приспособления са от една страна по-евтини, а от друга не покачват разхода на гориво така, както по-обемистите багажни кутии. Това решение, обаче, има един недостатък: откритото излагане на скъпоструваща екипировка може да изкуши някой крадец. В контейнера тя е защитена от любопитни погледи, а и не събира цялата мръсотия от пътя.
От особена важност при избора на начина за транспортиране е основният носач. И тук трябва да се съблюдават някои особености. Ако автомобилът разполага серийно с шини за багажник на покрива, то въпросът се решава лесно. В магазините за автопринадлежности се предлагат подходящи адаптори за багажа. По-трудно става при всички други превозни средства. Класическият борд за оттичане на дъждовната вода, към който преди са се прикрепяли почти всички видове багажни системи, в днешно време е принесен в жертва на дизайна. В някои случаи, обаче, върху покрива има предвидени други опорни точки за багажник. Често те са скрити под декоративни капачки. Затова е добре още преди покупката да се изясни, коя система ще пасне на автомобила.
При описваният като "фасулска работа" монтаж е добре във всички случаи да се осигури помощник, тъй като иначе могат да се получат грозни драскотини върху покрива. Освен това при по-късен монтаж на покривна багажна кутия при някои модели се изисква повече търпение. Страховете по отношение на надеждността на покривните кутии при злополука са, както демонстрира тест на auto motor und sport (брой 26/2005), напълно необосновани. От шест тествани багажни кутии никоя не се открои като опасна. Накрая всички тествани кутии получиха оценки "препоръчва се" или бяха дори по-добри.
Надеждността на закрепване на покривната кутия най-често бива застрашена от "несъсредоточени" водачи. Особено при високи ванове и всъдеходи е добре да се измери общата височина. Иначе може да се случи при "разсеяно" навлизане в подземен гараж багажната кутия да остане да виси на входа.