Елън Мъск заяви, че планират годишно производство от 500 000 коли до 2020 г.
Наскоро обновеният Tesla Model S с пет врати все още не е приключил с промените. На шестия ден на май в конфигуратора на модела е добавена нова опиция - акумулаторна батерия с капацитет 75 кВтч (която се явява допълнение към версията с индекс 70). Стъпката е съвсем логична: базовата батерия в кросоувъра Model X наскоро също порасна от 70 на 75 кВтч.
Най-обикновеният S в момента струва 71 500 долара. Топ версията с всички опции (от интелигентно пневматично, свързано с GPS, до седалка в багажника, от премиум аудиосистема до обновен пакет с високоговорители) – се продава за 136 500 долара.
Шефът на компанията Елън Мъск каза пред акционери, че плановете за годишно производство на 500 000 автомобила до 2020 г. може да бъдат постигнати още през 2018 г. През 2020 г. Tesla е в състояние да прескочи бариерата от един милион продадени автомобила годишно. Локомотивът на пазара ще бъде Model 3 (началота на доставките започват в края на 2017 г.), който през първата седмица след представянето събра 325 000 поръчки (сега вече са 400 000). И още, през 2016 компанията предвижда ръст на търсенето на Model S и Model Х.
Увеличението на мощността на батерията се оценява на 3000 долара, като е увеличен автономният пробег на базовия S със задно предаване от 377 на 401 км, а със задвижване на всички колела - от 386 на 417 км. Сега клиентите могат да избират между батерии с 70 и 75 киловатчаса, но това едва ли ще продължи дълго. Достатъчно е да си припомним историята с по-старата батерия на същия този S. Мощността й беше 85 кВтч, а след това представиха версия с 90 кВтч. За известно време двете батерии бяха произвеждани паралелно, но скоро след това версията "85" отпадна от конфигуратора на американската марка.