Представител на дизеловите двигатели мутира в тритурбо чудовище
Това се казва тунинговане: хирургичната намеса на BBM Motorsport ще преобрази поостарялото BMW 330d в дизелово чудовище с 440 к.с. За по-голяма мобилност специалистите от Зенден, близо до Мюнстер, са добавили и някои части от старото М3
О, не, отново представител на дизеловите в огледалото за обратно виждане. По всяка вероятност това е може би първата мисъл, която ни спохожда при вида на BBM Motorsport BMW 350d 3T. Да, вярно, това е дизелов автомобил. Но с обичайните комбинации, които предизвикват възхищение в надпревара по немските магистрали, BBM-BMW 350d има толкова много малко прилики, също като на тези между спортен автомобил и котлон за къмпинг.
BBM-BMW 350d 3T с 440 к.с. шестцилиндров тритурбо
Тунерът е заменил трилитровия турбодизел на базовия BMW 330d с първоначална мощност от 245 к.с. с друг трилитров турбодизел.
Звучи налудничаво, но има причина: новомонтираният редови шестцилиндров идва от M550d. И той сгъстява свеж въздух с три турбокомпресора, управлявани от изпускателния поток, докато 330d от серията E91 е само с един компресор. В стандартната екипировка BMW M550d генерира 381 к.с. и предава максималния въртящ момент от 740 Нм към четирите колела.
След като BBM Motorsport оптимизира електрониката, агрегатът в 350d 3T сега изпраща 440 к.с. и 850 Нм към задната ос. По този начин трилитровият тритурбо спринтира до 100 км/ч за 4,9 вместо 6,1 секунди и достига максималните 296 км/ч по информация на BBM Motorsport. Интересно: 350d 3T би бил също толкова по-бърз от новото BMW M3, което може да развива максимум 280 км/ч.
Оси от старото BMW E92 M3
И тъй като старото окачване трудно би издържало на тази динамика, BBM нагоди на чудовищната тройка туринг, както предната, така и задна конструкция на осите от стария познайник: последното M3 Купе, от серията E92. В този пакет има и диференциал с ограничено приплъзване от състезателния M, който при необходимост изпраща цялата мощност към едно колело, което значи, че може да се получи блокиращ ефект до 100 процента.
Но това не е достатъчно: BBM монтира в 350d 3T винтово окачване на K&W-Clubsport с регулируеми амортисьори. Опитният механик може да адаптира по свой вкус окачването. В допълнение тунерът е интегрирал Stoptech спортна спирачна система с шест бутала отпред и четири на задната ос.
Изпускателната система на 350d 3T е от BMW 335d и демонстрира спортния характер, но без впечатляваща визия. Въпрос на вкус са другите две промени: синият нюанс и плоският спортен волан, тапициран в кожа алкантара от палитрата на BMW.
Колко струва тунинговането
За цялостното преоборудване заедно с TÜV- разрешителното BBM Motorsport е оценил на около 70 000 евро. От които само пренастройката на двигателя е около 50 000 евро, банковата сметка ще олекне с още 20 хиляди евро за компоненти като M3, окачването и спирачките.