Уволненията са част от стратегията Beyond100, която предопределя бъдещето на компанията
Компанията от Крю официално потвърди, че е изпратила писма до всички 4200 от служителите си, за да се раздели с хиляда от тях. Писмата предлагат да напуснат работа по собствено желание : ще се обещават щедро обезщетение на онези, които са съгласни, в зависимост от възрастта, трудовия стаж и заплатата. Тези, които искат да променят професията си, могат да разчитат на подкрепа в кариерното ориентиране. Bentley обаче не изключва принудителни уволнения.
„Загубата на колеги не може да се приема леко. Това е необходима стъпка, която трябва да предприемем, за да спасим работни места за огромното мнозинство от служителите, които ще останат във фирмата“, каза Ейдриън Холмарк, изпълнителен директор. (на снимката: инструктаж след рестартиране на фабриката.)
Днес около 2200 души работят във фабриката в Крю, 1500 работят у дома, а 500 са изпратени в отпуск без заплащане (британското правителство им плаща обезщетения).
Изпълнителният директор казва, че COVID-19 не е предизвикал съкращения. Те трябваше да бъдат обявени още през март, но коронавирусът ги забави. „Най-малкото програмата за доброволно уволнение позволява на колегите да правят личен избор и им предоставя възможно най-атрактивната и благоприятна оферта“, каза Холмарк. "Сега е жизненоважно да погледнем към бъдещето на Bentley. Преоткриваме компанията и реагираме незабавно на предизвикателствата, за да защитим бизнеса от криза. “
През 2019 г. Bentley продаде 11 006 автомобила (+ 5%): 2913 в Америка, 2670 в Европа (341 в Русия, + 9%), 1940 във Великобритания, 852 в Близкия изток, 651 в Япония и Корея, 488 в Азия -Тихоокеански. Continental GT (+ 54%) заема първото място по търсене, а Bentayga (+ 18%) заема втората позиция.
Уволненията са част от стратегията Beyond100, която предопределя бъдещето на компанията през следващите 100 години. Преструктурирането поради глобалния спад на търсенето започна миналата година: „излишните“ разходи се намаляват, заплатите се замразяват, съкращават се работните места , но планът за предстоящите модели не бе засегнат. Пускането на електромобила обаче беше отложено за 2025 - 2026 година. Известно е, че други британски премиум марки също намаляват персонала си. Jaguar Land Rover възнамерява да уволни 4500 души, а Aston Martin - поне 500.