Шест години работа, Bentley намалява с 6 кг алуминиевата сплав с нов композит
Намаляването на значителни количества от теглото на автомобила има реален ефект върху управлението, поводението на пътя, спирачните характеристики, управлението и пъргавината. Непружинираното тегло означава точно това: теглото в автомобила, което не се поддържа от пружините на окачването. Голяма част от това на всеки автомобил са джантите и гумите, особено ако са с по-големи размери.
Специализираното подразделение на Bentley - Mulliner, разработи джанта Bentayga от въглеродни влакна, която с диаметър 22 инча се смята за най-голяата композитна джанта до момента. Спестяването на теглото е значително 6 кг на джанта - намаление от 17,4 кг за оригиналната алуминиева сплав на 11,4 кг. Изработването на джанти с големи диаметри от въглеродни влакна за големи, високоефективни автомобили не е никакъв подвиг и инженерите на Bentley работят по проекта заедно с неговия доставчик, италианския специалист Bucci Composites от 2015 г.
Bucci притежава собствен патент за производството на джанти от въглеродни влакна и притежава необходимото ноухау за тяхното изработване, използвайки пресоване на смола под високо налягане (HP-RTM). Тъканта от въглеродни влакна се нарязва и поставя в масивна стоманена форма, която се затваря преди инжектирането на смолата при високо налягане.
Посоката на тъкане в различните слоеве въглеродни влакна допринася значително за това как джантите поддържат формата си при силно спиране и завиване. Например, конвенционалната алуминиева джанта може да се отклони (огъне) при твърди завои до степен, при която отрицателният наклон се намалява с цели 1 градус - много по отношение на наклона. Джантата от въглеродни влакна е толкова твърда, че изобщо не се отклонява и това се отразява по добър начин върху сцеплението, стабилността на контактните петна и износването на гумата, с която е обута.
Най-голямото предизвикателство идва при справяне с нагряването от спирачките. Джантите са по същество големи радиатори, поглъщащи огромната топлина, генерирана при силно спиране. В центъра на джантат, кована алуминиева главина, оформена във въглеродните влакна, абсорбира и разсейва част от топлината, но много се прехвърля и върху спиците от въглеродни влакна. Начинът, по който въглеродните влакна са разположени във формата, и посоките на тъкане допринасят за разсейването на топлината във въздушния поток.
Изводът е, че топлината не се разсейва от главината и спирачния диск, преди да стигне до джантата: джантата трябва да се справи с нея. Един от тестовете, които инженерите направиха, е да проверят въртящия момент на болта, след като джантата се нагрее. В ранните версии на разработката е установено, че топлината отпада, така че структурата на джантата е променена, за да се реши проблемът.
Като се имат предвид съвременните материали, тестването надхвърля обичайния стандарт, тласкайки джантат към унищожаване, за да установи техния „режим на повреда“ и начина, по който те ще се счупят. Отговорът е, че вместо да се счупи или напука като джантата от алуминиева сплав, тя позволява стабилно изпускане на гумата.
Що се отнася до кербинга, историята е подобна на тази с конвенционалните алуминиеви джанти: износванията могат да бъдат поправени до определено ниво на тежест. Устойчивостта на каменни стружки също трябваше да бъде в съответствие с обичайните стандарти на Bentley.