Германското правителство поставя строги условия за бъдещия купувач на Opel; още поне шест групировки ще се съревновават с Fiat за компанията.
Плановете на Fiat да създаде европейска автомобилна империя, сливайки производството си с тези на Opel и Chrysler, започнаха да се изправят пред сериозни препятствия още в първите часове след оповестяването им. В късните часове на понеделник (4 май) германското правителство постави поредица строги условия за бъдещия купувач на Opel. По същото време кредитори на Chrysler обявиха евентуалната бъдеща продажба на компанията на Fiat като "очебийно незаконна".По-рано в понеделник главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Маркионе се срещна с правителствени и профсъюзни лидери в Берлин. Това бе първият етап от кампанията му за осигуряване на политическа подкрепа за създаването на автомобилна група с общ годишен приход над 80 млрд. евро.
Надеждите на Маркионе за безусловна поддръжка от страна на германското правителство обаче удариха на камък. Вицеканцлерът Франк-Валтер Щайнмайер потвърди, че кабинетът ще настоява бъдещият купувач на Opel, който и да е той, да разположи централата си на територията на Германия. Това е един от 14-те критерия при пресяването на кандидатите, от които Берлин за нищо на света няма намерение да отстъпи.
От Fiat коментираха, че на този етап ще бъде "прибързано" да се взема решение къде да бъде базирана бъдещата мегакомпания, но добавиха, че "Opel е германска компания и се нуждае от централа в Германия".
Според източници от General Motors има още шестима кандидати за европейския бизнес на концерна, който включва Opel, Vauxhall и Saab. В списъка са канадският производител на авточасти Magna International, държавни инвестиционни компании от Абу Даби и Сингапур, както и три частни инвестиционни фонда.