Легендата на италианския дизайн Bertone се завръща със суперспорен автомобил. GB 110 с мощност 1100 к.с. е планиран да излезе на пазара през 2024 г.
През 2014 г. приключи повече от стогодишната история на Carrozzeria Bertone, един от последните независими класически производители на каросерии в Европа. Същинското производство беше приключило още преди това. През май 2014 г. последната част от компанията, дизайнерското студио Bertone, обяви фалит. Съвсем наскоро бяха направени опити фирмата да бъде спасена чрез продажба на търг на редица нейни прототипи, но всичко беше напразно.
Основана от Джовани Бертоне през 1912 г., компанията привлича вниманието през годините с грандиозни дизайни за Alfa Romeo, Lamborghini и Ferrari, както и за други фирми, но също така и с производството по поръчка на специални модели за известни марки като Fiat, Opel и BMW . Сега, осем години след окончателния край, Bertone е изправен пред възраждане. На нов уебсайт и в Instagram първоначално бяха показани малки тийзърни изображения на суперспорен автомобил с добавката "110" - препратка към 110-те години от основаването на компанията. На 21 декември моделът Bertone GB 110 беше представен на онлайн премиера.
Двама братя искат да съживят Bertone
Зад възкресяването на Bertone стоят братята Мауро и Жан-Франк Ричи, спечелили значително състояние, наред с други дейности, с фирмата за инженерни услуги в автомобилния бранш Akka Technologies. Братята Ричи възнамеряват да върнат Бертоне обратно на пътя, както гласи новият уебсайт: „Мауро Ричи и Жан-Франк Ричи решиха да обединят целия си опит за епохалното възраждане на престижната автомобилна компания La Carrozzeria Bertone. За тях е от първостепенно значение Bertone да е на водеща позиция като автомобил с висока мощност, използващ богатата история на италианската марка, за да създаде нови и вълнуващи възможности за бъдещето."
Суперспортен автомобил без електрическо задвижване
При премиерата на новия GB 110 обаче важната информация беше оскъдна. Единственото сигурно нещо е, че GB 110 има двигател с вътрешно горене, който вероятно ще се справя без електрическа подкрепа. Вместо това видеото показва възможността за зареждане на модела със синтетично гориво, получено от пластмасови отпадъци. Единствените данни, споменати на премиерата, бяха мощността (1100 к.с.), максималният въртящ момент от 1100 нютонметра и времето за ускорение от нула до 300 км/ч: 14 секунди.
Доставка от 2024 г.
Тъй като Bertone GB 110 е сред елита на хиперавтомобилите, това вероятно ще важи и за цената, която прогнозираме в диапазона от два до три милиона евро. Обичайната клиентела на такива машини няма да бъде смутена от нея, а по-скоро от ограничения тираж на Bertone GB 110. Ще бъдат произведени само 33 екземпляра. И когато, както беше обявено, първите автомобили бъдат доставени през пролетта на 2024 г., това „ограничено издание“ почти сигурно ще е разпродадено отдавна.
За Bertone обаче GB 110 не би трябвало да остане еднодневка. Във видеото за представяне на GB 110 беше обявено, че ще последват и други модели от италианската дизайнерска работилница.