BiTurbo дизели с мощност до 163 к.с. с намален разход на гориво
Първата публична поява на лекотоварните модели на Opel Vivaro и Movano ще се състои в Бирмингам. Новото поколение на Vivaro прави своя дебют, а новият Movano представя своите мощни, но изключително икономични двигатели на изложението за товарни автомобили “Commercial Vehicle Show" в Бирмингам, Англия (29 април – 1 май).
Новият Opel Vivaro е по-практичен, по-ефективен и по-впечатляващ от когато и да било. Второто поколение комбинира функционалността на лекотоварния модел с качествата на един офис на колела, предлагайки същевременно с това стилистичното излъчване на лек автомобил. Той разполага всичко необходимо за да постигне успех: разнообразие от варианти, които предлагат по-голяма дължина и съответно увеличен товарен капацитет и по-щедро оразмерено интериорно пространство. В кабината водачът и пътниците разполагат с авангардната инфоразвлекателна технология Intellilink с удобна и функционална навигационна система, а така също и удобни приспособления които бързо и лесно я трансформират в мобилен офис. Новият Vivaro е също изключително икономичен – за задвижването грижа имат напълно нови турбодизелови двигатели които имат снижен до 5,7 литра на 100 километра разход на гориво с емисии на въглероден двуокис от 149 г/км – най-добрите в класа стойности, които са добре дошли за собствениците на автомобилите.
Vivaro е най-успешният и важен модел в гамата от лекотоварни автомобили на Opel и част от мащабната стратегия за ръст DRIVE! 2022 на компанията. За пускането в производство на новия Vivaro, Opel инвестира 95 милиона евро в британския завод Лутън и преструктурира организацията на лекотоварните си автомобили. Новият директор на отдела за лекотоварни автомобили на Opel е Щефан Рашиг. Той е добре запознат с предимствата на новия Vivaro, така както и с мощните задвижващи агрегати на Movano. Последните разполагат с авангардната дизелова технология BiTurbo, благодарение на която значително се намалява разходът на гориво и емисиите – а по този начин и на оперативните разходи. Както Vivaro, така и Movano е подобрен и от гледна точка на безопасността. Промените включват например системата ESC която вече е част от стандартното оборудване, а така също и широка гама от системи за подпомагане на водача и огледало в сенника на пътника до водача покриващо мъртвия ъгъл на видимост.
"Разходът на Movano е намален с до 1,5 литра на 100 километра, при това при наличие на по-висока мощност. Това прави автомобила още по-икономичен и екологичен от преди," отбелязва Щефан Рашиг. "В допълнение той притежава гама от системи свързани с безопасността, които преди се предлагаха само като допълнително оборудване. Представеният днес Movano, който може да бъде поръчван от юни предлага повече стойност за парите си откогато и да било."
Изключителни задвижващи агрегати: BiTurbo дизели с мощност до 120 кВт/163 к.с. с намален разход на гориво
Новата гама от задвижващи агрегати на Movano сега включва пет турбодизелови мотора, включително два авангардни 2.3 литрови BiTurbo двигателя, които са напълно нови. Оборудвани със система за принудително пълнене с два турбокомпресора, те съчетават отлична динамика с изключително нисък разход на гориво и емисии на CO2 . BiTurbo версията със 100 кВт/136 к.с. и 340 Нм въртящ момент снижава емисиите с до осем процента (15 грама) до 180 грама CO2 на километър, благодарение и на Start/Stop технологията, която е част от стандартното оборудване. Върховият BiTurbo вариант, със 120 кВт/163 к.с. и въртящ момент от 360 Нм, увеличава мощността на Movano с 13 к.с. и му осигурява с 10 Нм по-висок въртящ момент от преди. Оборудван също със Start/Stop система стандартно, той отделя със значителните 39 грама на 100 километра по-малко емисии на CO2. Това съответства на 1.5 литра дизелово гориво на 100 километра или на 18 процента намаление – стойности които оказват благотворно влияние както на портфейлите на собствениците, така и на околната среда.
Базовият Movano е оборудван с 2,3-литров турбодизел, който сега разполага с мощност от 81 кВт/110 к.с., отбелязвайки увеличение с 10 к.с. Така както и другият вариант на 2.3 CDTI, със 92 кВт/125 к.с., той запазва сегашните нива на разход на гориво и емисии, но предлагайки значително подобрение по отношение на динамиката. Версията на Movano със 125 к.с. сега е с цели 3.5 секунди по-бърза при ускоряването от 80 до 120 км/ч на шеста предавка. А при базовата версия със 110 к.с., този параметър се постига с впечатляващите пет секунди по-малко. Използването на по-къса шеста предавка също има принос за постигането на тези по-добри стойности.
Докато най-дългият вариант L4 на версията фургон на Movano се предлагаше само с двойни колела на задния мост, сега той може да бъде поръчан и с единични колела в различни версии на височината на покрива.
Единичните колела осигуряват определени предимства пред двойните. Мястото за товари между арките на калниците се увеличава с 300 милиметра, което помага за превоза на по-големи товари. Освен това автомобилът е по-лек и изразходва по-малко гориво. В допълнение се намаляват общите експлоатационни разходи, тъй като има по-малък брой гуми за подмяна. Друг плюс за новия Movano е фактът че сервизните интервали за удължени до две години.
Безопасността идва стандартно: Технологии на висок ниво и изключителна видимост
Както за новият Vivaro, така и за Opel Movano които предлагат изключителна икономичност, основен приоритет е безопасността. Усъвършенстваният модел сега получава като стандартно оборудване най-новото поколение на системата за електронен контрол на стабилността (ESC) – както и технологии които подпомагат водача и правят пътуването с Movano още по-безопасно. Те включват асистента за потегляне по наклон Hill Start Assist, чиято функция е да задържа спирачките активирани в рамките на две секунди след като водачът вдигне крака си от педала им, като по този начин предотвратява неприятното потегляне назад на автомобила по стръмнина. Системата Trailer Stability Program установява стремежа на прикачния товар към завъртане и ако последното достигне определено критично ниво започва целево активиране на спирачките на съответните колела на Movano с цел стабилизиране на композицията и предотвратяване на опасността от инцидент. Подобреният контрол на сцеплението осигурява и по-добра водимост и стабилност върху пътища с лоша настилка, а така също предотвратява пробоксуване на колелата.
В кабината на Movano водачът разполага с ново широкоъгълно огледало монтирано върху сенника на пътника до него, което му осигурява подобрена видимост. Сенникът може да бъде наклонен до положение позволяващо на водача да вижда мъртвата зона от дясната страна на автомобила и по този начин да се избегне опасността от опасен контакт с различни препятствия. Водачите на Movano могат да разчитат на подобрен комфорт при използване на кабината в качеството и на мобилно работно място с помощта на инфоразвлекателните системи CD 16 BT USB, с Bluetooth и двойна USB връзка стандартно, и CD 16 BT USB DAB с цифрово радио приемане (Digital Audio Broadcast).
С новите си двигатели, както и с допълнителните елементи в оборудването, свързани с безопасността и инфорзвлекателните възможности, Opel Movano ще бъде на разположение на клиентите в Германия в края на лятото на 2014 г.