През 2010-а, годината в която Audi отпразнува 30-ия юбилей на quattro, са продадени 437 792 автомобила на марката с двойно предаване, което представлява 38% от общото производство.
Ако се съди по официалното съобщение на инголщатци, то компанията е на първо място сред премиум производителите по отношение на броя продадени автомобили с четири задвижващи колела.
Най-популярният модел на Audi, оборудван с quattro, е новият Q5, като при него бройката достига 155 025. Съвсем скоро той ще се сдобие и с хибриден вариант, а на автосалона в Шанхай очакваме и появата на неговия по-малък брат Q3.
И поръчките за Q7 често са обвързани с quattro системата, което е напълно логично с оглед на неговото предназначение. Любопитен обаче е фактът, че в сегмента от A3 до А8 една четвърт от продадените автомобили са с двойно предаване. Съвсем скоро очакваме и A1 да се присъедини към групата, въпреки че първоначалният замисъл на модела не предвиждаше подобна версия.
“Quattro е една от-най-успешните истории за марката Audi и днес спокойно можем да кажем, че пишем най-вълнуващата част от нея”, коментира Петер Шварценбауер, член на борда на директорите в Audi. “Колкото повече навлизаме в света на електрическата мобилност, толкова повече нови възможности откриваме пред quattro. Електрическото quattro ще бъде още по-бързо, гъвкаво, безопасно и най-важното – ефективно.”
Audi предлага над 130 модела, оборудвани с quattro, ако приемем различния тип каросерия, двигател и трансмисия за разграничител. Най-усъвършенстваният й вид се предлага при моделите RS5, A7 Sportback и последната генерация на A6, оборудвани с централен диференциал и система за разпределяне на въртящия момент между отделните колела.