Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 218d Gran Tourer: Големият кораб

20.04.2016 16:40

Дали този комфортен семеен ван продължава да носи чертите на марката BMW

През 60-те години, по време на стремителния възход на BMW, във фирмата работят двама души с името Паул. Конструкторът на двигатели Паул Роше, създал легендарния четирицилиндров М10 на Новата класа и многобройни състезателни мотори на марката, е известен и до днес с прякора „Нокен Пауле” поради специалното внимание, което отделя на разпределителните валове (на немски Nockenwelle). Неговият съименник Паул Ханеман, макар и не толкова известен днес, е високо в йерархията на концерна и отговаря за продажбите. Той е главният архитект на продуктовата политика на BMW и получава прякора „Нишен Пауле” не от друг, а от самия министър-председател на Бавария Франц-Йозеф Щраус. Видният политик и почитател на синьо-бялата марка е имал предвид таланта на Ханеман да открива пазарни ниши и да ги запълва с перспективни и търсени модели.

Модерни времена

В наши дни, повече от 40 години след оттеглянето на Ханеман, в BMW не са забравили заветите му и внимателно търсят и откриват ниши, за да позиционират в тях донякъде неочаквани за марката и нейния имидж деривати. Така се появиха Х6 и Х4, „петицата” и „тройката” GT, а наскоро – и вановете от Серия 2. Тъкмо последните вероятно ще бъдат преглътнати най-трудно от традиционните клиенти – не само заради трудната хармония между спортния дух на BMW и същността на един семеен ван, но и поради факта, че това са първите модели, зад чиято бъбрековидна решетка се крият напречно разположени мотори и предно предаване.

От друга страна, пред хората с големи семейства или спортно хоби, за които комби версията на „тройката” е твърде малка, а „петицата” – голяма и скъпа, сега се открива възможност да останат верни на баварската марка, вместо да преминат в лагера на В-класата или VW Touran. Още повече, че след появилата се миналата година Серия 2 Active Tourer, от BMW вече предлагат и по-големия Gran Tourer, чийто транспортен капацитет е сериозно увеличен благодарение на по-голямата с 21,4 сантиметра дължина, нарасналото с 11 сантиметра междуосие и по-високия с 53 милиметра покрив. По желание се монтират и две допълнителни седалки, които потъват в пода на багажника, а разгъването им става с натискане на бутон, разположен близо до задния капак.

Багажният обем (645–1905 л) и мястото в кабината са предостатъчни, но основният въпрос, който вълнува мнозина, и който трябва да си изясним, е дали този „голям кораб” може да се смята за автентична част от флотилията на BMW. Затова седнахме зад волана на най-мощната дизелова версия, при това екипирана с двойно предаване и автоматична трансмисия.

Впечатляващо представяне

Още след първите километри субективното усещане за динамика ни кара да забравим как изглежда BMW Gran Tourer отвън. Единствено малко по-високата позиция върху седалката напомня, че се намираме във ван, а не в някой друг представител на марката от същия клас на мощност. Със своите 150 к.с. и 330 Нм четирицилиндровият дизел от новото поколение, предвиден както за надлъжно, така и за напречно монтиране, не среща сериозни проблеми с масата на автомобила. По-малката мощност на 218d спрямо 220d xDrive се компенсира донякъде от по-ниското със 115 кг тегло, тъй че в крайна сметка динамиката е на съвсем прилично ниво, същото се отнася и за разхода на гориво.
Кормилната уредба с електромеханичен усилвател работи директно, с добра обратна връзка, а машината влиза в завой без осезаема съпротива и не се клати излишно. Ходовата част и с базовите си настройки (за динамичен контрол на амортисьорите се доплащат 998 лв.) показва добър баланс между спортно и комфортно возене. При опасност от загуба на стабилност управляващата електроника първо изчерпва възможностите на двойното предаване и чак след това се намесва чрез спирачките и намалява тягата на мотора. Така усещането за добра управляемост се запазва до доста високи скорости – друг е въпросът, че ако шофирате толкова бързо в завои и наистина возите семейството си, вероятно ще се наложи да спирате за непредвидени почивки.

Истинско BMW? Всъщност - да!

След като главният въпрос – дали Gran Tourer е истинско BMW – е получил своя утвърдителен отговор, вече можем спокойно да преминем в икономичния режим Eco Pro и да се насладим на комфорта, който, наред с отличния дизел и осемстепенния автоматик, също е неоспорим белег за елитна марка. За висока класа говорят и кожената тапицерия, апликациите от благородна дървесина и разбира се, висококачествената навигационна система Plus (4960 лв., цената включва head-up дисплей) и аудиосистемата Harman Kardon (1574 лв.).

За това, колко присърце са взели в BMW удобствата за семействата, свидетелстват многобройните точки за закрепване на детски седалки и усъвършенстваната конструкция на ролната щора над багажника. Сега касетата й не само е станала по-лека и се сваля лесно, но и влиза в специално гнездо под пода на багажното отделение, където не пречи на нищо и никого.

Що се отнася до цените, Серия 2 Gran Tourer отново се проявява като истинско BMW – за тестовия 218d с предно предаване, осемстепенен автоматик и доста солидно допълнително оборудване купувачът ще трябва да се раздели с точно 97 434 лева. Очевидно, дори и в по-скромните версии BMW Gran Tourer не е евтин автомобил. Това също се вписва много добре в традицията на BMW – защото всички ниши, заети навремето от господин Ханеман, са в елитния автомобилен клас.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Най-динамичният и най-луксозен компактен ван, който сме шофирали някога. Пред този факт отстъпват всички възражения и предразсъдъци.

Текст: Владимир Абазов, Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus