Първи впечатления от топверсията 440i xDrive, подходяща и за четирите сезона
Стратезите в Мюнхен отделиха „четворките” от пъстрата гама на третата серия точно преди четири години. Тогава се чуха предупреждения за рисковете от подобна стъпка, прекъсваща връзката на новата линия с „тройката”, която мнозина почитатели на марката считат за сърцето и душата на баварския производител. За щастие опасенията не се оправдаха и четвъртата серия се оказа истински бестселър с над 400 000 произведени екземпляра, приблизително една четвърт от които се падат на кабриолета с твърд сгъваем покрив.
Формата на спортистите трябва да се поддържа редовно и ефектът от обновлението на гамата личи отлично във външността на 440i xDrive Cabriolet. Само по себе си този модел е един от редките образци сред купе-кабриолетите, при които формата и съдържанието демонстрират перфектна хармония независимо от позицията на твърдия сгъваем покрив, а отчетливата графика на новите изцяло LED предни и задни светлини и променената стилистика на предната престилка засилват допълнително това впечатление. Внимателни промени и множество допълнения в оборудването личат и в интериора и приборите на арматурното табло с представената при новата пета серия ергономична концепция с логично и удобно управление на функциите.
Електрохидравличният механизъм на покрива разкрива небесата над водача и неговите комфортно настанени спътници за около 20 секунди, а многобройните възможности за управление на климата в купето и седалките с допълнителна система Аir Collar правят пътуването с отворен покрив приятно дори при тазгодишния хлад в началото на лятото.
Хармонично окачване
Останалото в емблематичната за марката радост от шофирането е заслуга на не по-малко емблематичния трилитров редови шестцилиндров двигател с 327 к.с., подкрепен от спортната автоматична трансмисия и системата xDrive. Изключителните качества на тази машина по отношение на разгръщането на мощността вече са широко известни, а изобилието от сцепление, което двойното предаване включва в уравнението разсейват всякакво съмнение, че тази версия заслужава втория ранг в гамата на „четворката” след М4.
В същото време всеки почитател на откритите автомобили ще ви каже, че върховата динамика не е всичко на света. Фактът, че създателите на новия кабриолет също са били наясно с това, личи ярко от хармоничната работа на адаптивното М окачване, което с лекота се справя както с динамичното преследване на скоростта в завоите, така и с лукса на комфортното пътуване за отмора, в което чистият звук на аудиосистемата harman kardon и уханието на фините кожени тапицерии отстъпват единствено на нахлуващата от всички страни красота на настъпващото лято.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов