Повечето производители имат модели, които никога не са прескочили етапа на концепт
Повечето производители на автомобили имат модели в своите музеи, които никога не са прескочили етапа на прототип, а при BMW един от тях е приел формата на BMW 750iL Goldfisch ("златната рибка"), седан, задвижван от внушителния V16 мотор.
Прототипът, върху който инженерите на баварския производител са работили през 1987 г., е оборудван под капака си двигател V16 6,6 литра, осигуряващ близо 408 к.с. и 625 Нм, мощност, която днес може да предизвика усмивки, когато мислим за кавалерията, разработена от блока W16 на актуалните модели Bugatti, , но за времето тази мощност беше много внушителна.
За да могат да го интегрират в автомобила, инженерите на BMW са преработили шасито на своя модел, като са разположили двата радиатора в багажника на колата и са поставили върху задните калници големи отвори за насочване на въздушните потоци и по този начин оптимизират охлаждането на двигателя V16. Любопитното е, че шестстепенната ръчна трансмисия на BMW 750iL е запазена за управление на тази мощност.
В крайна сметка BMW 750iL Goldfisch, чието съществуване беше припомнено в паметта ни от BMW Blog, никога не напуска сцената на обикновен прототип, но е перфектен пример за волята на производителите, които винаги натискат още малко възможностите, предлагани от автомобила, дори и това да означава и понякога се изминават пътища, които не водят до никъде.