Месец преди продажбите на модела баварците разкриха цените
BMW i8 ще се продава при цена от 141 950 евро с включен екологичен бонус (намалена цена от 145 950 евро). Прекалено висока цена за едно купе с 362 конски сили, може да си каже всеки …
Всъщност Porsche 911 GT3 обявява еквивалентна цена (139 523 евро, и към това трябва да добавим допълнителни 8000 евро като малус), но пък развива 475 конски и показва страхотна ефективност, или пък Aston Martin V8 Vantage S е още „по-разумен” (124 257 евро, +8000 евро малус) за своите 436 к.с. и с несравнимата си класа.
Единствено използваната технология и показаната ефективност на BMW i8 го правят уникален в своя сегмент, докато Honda NSX още се бави с разкриването на окончателната си версия, а Porsche 918 пък е почти недостъпен с базовата си цена от 775 404 евро. Нека да припомним, че i8 притежава трицилндров турбо 1,5 двигател с 231 конски сили, задвижващ задните колела, комбиниран с електромотор със 102 коня, който пък задвижва предния мост. Със сумарна мощност от 362 к.с. и интегрална трансмисия, баварският хибрид GT успява да покрие дистанцията от 0 до 100 км/ч за 4,4 сек. Показателите са равни с тези на Audi R8 V8 с 430 к.с. с предавателна кутия S-tronic (124 400 евро +8000 евро малус).
И още една съществена разлика при BMW, това е обявеният среден разход на гориво от само 2,1 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км. Ако се съмнявате в тези показания при едно „нормално” управление, то може да останете доволни от i8 със среден разход от близо 6л/100 км, което е отличен показател, като се имат предвид неговите технически характеристики.
И накрая, противно на конкурентите, цитирани по-горе, каталогът с опциите на баварския автомобил се ограничава само до специалните цветове, например като Protonic Blue за 360 евро или Crystal White седеф за 1800 евро, и тапицерия Halo с „естествена ексклузивна кожа Dalbergia Brown” за 1250 евро.