От 2014 г. са продадени повече от 20 000 единици от модела i8 във версии купе и роудстър
След като 20-хилядният автомобил BMW i8 слезе наскоро от конвейера в Лайпциг (това беше миналия декември), говорител на баварския производител потвърди спирането на производството на модела от април 2020 г.
BMW i8, представен на автомобилното изложение във Франкфурт през 2009 г. под формата на концептуален автомобил, изискваше още пет години работа, преди да бъде представен на пазара в окончателната си версия през 2014 г.
Задвижван от хибридна система, включваща 3-цилиндров 1,5-литров TwinPower Turbo двигател, работещ в комбинация с електрически мотор, спортното купе предлага в последната си версия (той претърпя обновяване през 2018 г.) 374 к.с. и 570 Нм, което му позволява да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,4 сек.
Колкото и да са сериозни динамичните му характеристики, явно има и причини за изваждането му от каталога на BMW: много седани и дори някои кросоувъри днес предлагат ефективност и управляемост, които са много по-добри от него.
От 2014 г. BMW продаде повече от 20 000 единици от модела i8, предлаган във версии купе и роудстър, достъпен съответно от 142 050 евро и 157 050 евро, а най-новото специално издание на BMW i8 бе представено във Франкфурт миналия септември под формата на лимитирано Ultimate Sophisto Edition.
Казват, че BMW работи върху наследник на модела i8, но производителят не разкрива никакви подробности. Това би могло да бъде еманация на концепта Vision M Next, стиловото проучване, представено в Мюнхен миналия юни като част от BMW Group #NEXTGen, задвижван като BMW i8 от хибридна система (четирицилиндров турбо двигател, работещ в комбинация с два електрически мотора, разположени на предната и задната ос).