Моделите Neue Klasse ще въведат нови дизайнерски решения и модулни задвижвания
BMW Group ще навлезе в „третата фаза“ на своя преход към електрификация от 2025 г., като към този момент планира да продава 2 млн. чисти електромобила на клиенти по целия свят.
Наречен Neue Klasse (Нов клас) във връзка с изключително популярните седани и купета на BMW, продавани през 60-те и 70-те години на миналия век, тази нова ера на марката ще постави началото на ново поколение електрически задвижвания, ще приеме „коренно нов“ подход към устойчивост и въвеждане на нова софтуерна платформа.
Първият етап от процеса на трансформация на BMW започна със стартирането на програмата Project i, в рамките на която пуска първите си електрифицирани модели и проучи нови възможности в софтуера и „цифровото взаимодействие с автомобила о“. Втората фаза е с въвеждането на стратегията Power of Choice, при която всички модели на BMW се предлагат с разнообразие от задвижващи агрегати, вариращи от двигатели с вътрешно горени , хибридни и чисти EV.
И сега, в този трети етап, BMW ще разработи и ще предложи „изцяло ново потребителско изживяване, невиждано досега в серийни автомобили“. Той ще бъде съсредоточен около нов подход към платформите на превозните средства, който ще въведе „регионални технологични стекове“, което ще позволи да се персонализира операционната система на всеки автомобилспоред региона, в който ще се продава.
BMW също ще представи нов 'digital first' , който ще предложи индивидуално конфигурируеми надстройки и нови функции през целия жизнен цикъл на автомобила за „нарастващ дял от приходите“. Първата стъпка в този процес ще бъде въвеждането през тази година на осмото поколение на система iDrive на компанията в кросоувъра iX - която предлага високоскоростни актуализации по въздуха.
До края на тази година, посочва BMW, компанията ще разполага с най-големия парк от автомобил в света, способни да инсталират нови или да подобрят съществуващи функции по въздуха.
Моделите Neue Klasse ще бъдат драстично различни по своя дизайн от настоящите автомобили на BMW, с "пропорции, които се различават от миналото", акцент върху аеродинамичната оптимизация и повече вътрешно пространство от сегашните BMW EV.
Компанията ще предприеме и модулен подход към диференциацията на силовите агрегати, с варианти на същата система, използвана за най-достъпните й модели, до най-модерните автомобили с висока производителност - марка, която ще се използва по време на трансформацията. Системата ще се основава на новоразработена концепция за батерията, която използва "оптимизиран" дизайн на клетката, за да предложи значително подобрена ефективност и намаляване на производствените разходи.
BMW намеква, че ще запази „типичното BMW изживяване при шофиране“ в новите си електромобили, но че ще бъде подобрено с използването на усъвършенствани функции за подпомагане на водача и автономни възможности.
Изходната мощност с ДВГ ще бъде постепенно прекратена в съответствие с амбициите на марката да се електрифицира, докато броят на напълно електрическите модели BMW, които се предлагат, ще нараства с 20% годишно между 2025 и 2030. Към този момент Концернът твърди , че поне 50% от неговите глобалните продажби ще бъдат напълно електрически.
„BMW Group никога не е доволен от постигнатото досега - това е, което го отличава от останалата част от индустриьята . Този дух ще характеризира Neue Klasse: високи технологии на четири колела за клиенти, които искат да изпитат само след пет години как ще се чувства мобилността през 2030 г. “, заяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе.
До 2023 г. концернът ще има 12 чисти електромобила, които ще се продават по целия свят, като предлагат поне един електрически автомобил в 90% от настоящите си пазарни сегменти. Като част от тази стратегия, марката Mini ще бъде напълно електрическа до "началото на 2030-те", стартирайки своя последен модел модел с двигател с вътрешно горене през 2025 г.
Устойчивостта ще играе ключова роля в преработената стратегия на марката. Моделите Neue Klasse ще бъдат изградени, като се използва "рязко увеличен" дял на рециклирани материали, като се използват навсякъде, където качеството и наличността позволяват. За да се избегне смесването на материали по време на процеса на рециклиране на автомобила, фирмата също ще увеличи използването на „мономатериали“ - което ще гарантира, че по-голяма част от оформлението на автомобил може да влезе в рециклиращата верига.
До 2030 г. BMW планира да намали емисиите на CO2 на километър с 40% за всеки от своите модели, в съответствие с което ще извърши основен ремонт на своята верига за доставки на компоненти, за да компенсира въздействието върху околната среда на производството на батерии за електрически превозни средства.