BMW i8 празнува на автосалона IAA във Франкфурт своята премиера като сериен модел с 2+2 места, който се задвижва от хибридна система, състояща се от 1,5-литров трицилиндров двигател и два електрически мотора. Пазарният старт ще се състои още през тази година.
В сравнение със студията серийната версия на модела с повдигащи се врати е далеч не толкова екстремна, задната част изглежда по-малко насечена. Интериорът на новото BMW i8 предлага тесни спортни седалки, както и волан с три лъча и малка главина с мека възглавничка. Погледът на водача е отправен към два кръгли цифрови дисплея. В средата на извитото арматурно табло се е разположил царски екранът на навигационната и развлекателна система.
Предницата на BMW i8 е станала значително по-огладена. Стандартните фарове са оборудвани с LED дневни светлини, но очевидно без известните Angel Eyes („ангелски очи”). Най-голямата промяна между BMW i8 от 2011 г. и i8 от 2013 г. може да се види при поглед отстрани.
BMW i8 с врати като пеперуда
Стъклените врати на студията не се наложиха в серийната версия, а бяха изместени от врати като крила на пеперуда, които имат само една тясна лента от прозорци. Дори и позицията на страничното огледало беше променена. Огледалата са разположени на рамките на вратите, а не както досега горе на предните колони.
Промените в задната част на BMW i8 не са толкова силно впечатляващи. Огромният дифузор е вече в миналото, разбира се, елементите на каросерията до задния прозорец привличат погледите и напомнят за студията от IAA през 2009 година. В серийната версия стърчащите елементи е трябвало да се слеят с каросерията. Междувременно и задните светлини са придобили вече серийната си форма.
С BMW i8 баварският автомобилен гигант ще пусне на пазара втория модел от своята i подмарка след BMW i3.
BMW i8 като суперспортен хибрид
За разлика от BMW i3 обаче суперспортният автомобил, който беше представен още на изложението IAA 2009 под името BMW Vision Efficient Dynamics, не е изцяло електрически. В plug-in хибридния спортист (дължина х широчина х височина 4,69 x 1,94 x 1,29 м) наред с електрическия мотор със 131 к.с., задвижващ предните колела, тупти сърцето на малък битурбо бензинов двигател с 3 цилиндъра, 1,5 литра, 231 к.с. и 320 Нм въртящ момент, който изпраща силата си към задния мост. В комбинация това отговаря на системна мощност от 362 к.с. и 570 Нм въртящ момент.
По данни на BMW, стрелката на скоростомера в тежащия малко под 1,5 тона i8 ще достига означението „100” само за 4,4 секунди. Стандартният разход на гориво е около 2,5 литра на 100 км, а общият пробег на атлета – в зависимост от режима на шофиране - е посочен като 500 км. В чисто електрически режим хибридният спортист на BMW ще развива максимална скорост от 120 км/ч и ще изминава до 35 км.
Цена на i8: 126 000 евро
Подобно на i3, и при BMW i8 са използвани леки елементи от ламинат с въглеродни влакна, които олекотяват каросерията, но я запазват стабилна. От BMW са оборудвали интериора на i8 с интуитивни дигитални индикатори и с интелигентни системи за подпомагане на водача.
Стандартното оборудване включва 20-цолови алуминиеви джанти, LED фарове, адаптивни амортисьори, навигационна система Professional, парктроник, темпомат с регулиране на дистанцията и кожени спортни седалки. Все пак цената от над 126 000 евро трябва да бъде оправдана.