Продажбите на автомобилите с марката BMW през февруари бележат ръст от 5,2 процента и достигат 13 416 автомобила, като по този начин изпреварват тези на Audi и Mercedes Benz.
От BMW съобщиха официално че марката е постигнала най-добрия от гледна точка на продажбите си месец февруари, като най-голям принос за това има 46 процентния ръст на големия SUV модел X5. Неговите продажби достигат 12 916 броя; силно е и търсенето на нови модели като минивана 2-ра серия, който отбелязва 7 302 продажби и кросоувъра X4.
По отношение на общия брой на продажбите за първите два месеца предимството си запазва Audi, като най-продавана луксозна марка. За този период марката е реализирала 260 250 автомобила в сравнение с 255 981 за BMW. По този показател Mercedes се нарежда на трето място с 246 135 броя продадени автомобили. И двете компании обаче имат намерение твърдо да заемат първото място до 2020 година, отнемайки короната на BMW. За да реализира този си план Audi възнамерява да инвестира 24 милиарда евро за разработване на нови модели и разширяваните на производствените капацитети във следващите пет години. През тази година Mercedes пусна на пазара новия си модел GLE, който се явява пряк конкурент на BMW X6 като част от програмата си за разширяване и освежаване на гамата от SUV модели.
Като най-голям производител на луксозни автомобили от 2005 година насам, BMW е под доста голям натиск от страна на конкурентите, а напоследък се среща с неочаквани проблеми като спирането на заявките за продажби в Китай заради спорове относно продажбените цели и бонуси за дилърите. Освен това някои модели като 7-ма серия и X3 вече остаряха.
И все пак компанията няма никакво намерение да предава позициите си. Тя отбелязва пета поредна година с рекордни продажби, а сега към уравнението се добавят новите модели като 2-ра серия и новия X4.
Продажбите неизменно растат
Продажбите на BMW Group (включваща BMW, Mini и Rolls-Royce) за месец февруари се увеличават със 7,6 процента до 151 952 автомобила. Новият рекорд за този месец за фирмата се дължи най-вече на силните продажби на моделите на Mini и на увеличаващите се като цяло продажби в САЩ и родната Германия. От компанията очакват нов импулс през тази година да внесат BMW Серия 2 Gran Tourer и променената Серия 1.
Продажбите на Mini се увеличиха с 27 процента до 20 303 автомобила миналия месец, като основен двигател на този ръст е новото поколение Mini, което бележи най-добрия старт на нов модел в историята на марката. В световен мащаб продажбите на Mini с три врати се увеличиха със 70 процента до 7 877 в сравнение със февруари 2014 година, но към тях се добавят и още 5 088 броя от напълно новата версия на модела с пет врати. В Германия продажбите на BMW Group се увеличават със 13 процента (20 660 автомобила), а в Северна Америка с 14 процента (34 968 броя). Във Китай ръстът е 2,7 процента (31 089 броя)