Новият М-модел ще е по-мощен, ще се произвежда в Мексико и ще се продава от април
Бързата буква "M" ще продължи да краси върховата Серия 2 на BMW. Малкият M3 с 450 к.с. ще празнува световната си премиера на 12 октомври 2022 г.
Малкото спортно купе с вътрешнофирмено название G87 ще бъде показано официално през 2022 г. като модел от 2023 г. Както и при предшественика, трилитров редови шестцилиндров двигател задвижва задния мост.
Разликата е, че при F87, както е вътрешният код на BMW за предишния модел, работеше модифициран двигател N55 с 370 к.с. Във варианта Competition моторът достигаше 440 к.с. В новия M2, от друга страна, е използван шестцилиндровият S58. Този битурбодвигател е добре познат от BMW M3/M4 (G20) и в M2 Coupé ще развива 450 к.с., за да запази дистанция до по-големите братя с 480 до 510 к.с.
Споделяната с тях платформа CLAR (клъстерна архитектура) също показва, че роднински връзки е по-вероятно да се открият при сериите 3 и Z4, отколкото сред братовчедите с напречен двигател и предно предаване на платформата UKL. В M2 шестцилиндровият S58 ще се предлага с механична шестстепенна скоростна кутия или осемстепенна спортна автоматична трансмисия. Ходовата част работи с адаптивни амортисьори.
M2 няма да е с мегарешетка
Тестовият прототип, който все още е със силен камуфлаж, показва накъде се е насочил дизайнът. Той се придържа към класическите пропорции с дълъг преден капак и изтеглено назад голямо челно стъкло. Двигателят вероятно също е разположен по-близо до средата на автомобила, непосредствено до преградната стена, с цел да се постигне равномерен тегловен баланс.
В тестовия автомобил опционалният карбонов покрив е непокрит, което се отнася и за алуминиевите джанти, които познаваме от BMW M4 Competition. Зад тях стои по-голяма спирачна система, заимствана от моделите M3/M4. Иначе M2 получава аеродинамично оформени странични огледала, модифицирана чупка на Хофмайстер, както и потъващи дръжки на вратите. Отзад има спойлер на капака на багажника и изпускателна система с разположени по-близо до средата двойки накрайници. Под камуфлажа все още се крие дифузор.
Лазерни светлини по желание
За разлика от големите си братя M2 ще има широка, но по-малко експресивна решетка. Тя е оградена от ниски LED фарове, които по избор могат да излъчват и лазерна светлина. Вътре водачът на спортното купе седи върху контурирана спортна седалка, държи спортен волан, гледа към дигитален кокпит и се наслаждава на различни M-табелки, както и на карбонови и алуминиеви покрития.
Новият M2 – подобно на цивилните варианти на „двойката“ купе – ще се произвежда в завода на BMW в Сан Луис Потоси в Мексико. Планирано е производството там да започне в края на 2022 г. Световната си премиера M2 ще отпразнува на 12 октомври 2022 г. Пускането на пазара е планирано за април 2023 г.
Текст: Холгер Витих, Патрик Ланг
Снимки: Щефан Балдауф, BMW
Компютърна графика: Кристиан Шулте