През 2016 ще бъде празнуван 100-годишният юбилей на марката
Носят се слухове, че BMW работи над M4 GTS. Със своите 500 к.с. горещият състезател ще стъпи другата година като наследник на легендарния BMW M3 GTS. Приносител на технологиите на Safety Car е MotoGP.
Ще си направи ли BMW сам най-хубавия подарък за фирмения юбилей? През 2016 мюнхенчанинът ще празнува 100-годишния юбилей на марката. И кое би било по-подходящо от два истински салюта? От близки до концерна auto motor und sport вече научи за плановете на BMW, идната година стартира i9 (или i8 S).
BMW M4 GTS ще бъде с впръскване на вода
Сега се разпространяват нови спекулации за лимитирания модел на базата на BMW M4, които се появиха във виртуалното пространство на BMW. Там, един потребител е публикувал така наречения списък от поръчки за американския пазар, в който фигурира BMW M4 GTS. Разбира се, няма цена, но с вероятен срок за производство през март. Това напълно съвпада с юбилея на компанията.
На въпроса на auto motor und sport говорителят на BMW M GmbH даде следния отговор: "Ние имаме отколешна традиция със специалните модели М3, така че това с M4 е напълно допустимо", след което обаче допълни многозначително: "Не възнамерявам да коментирам спекулациите, както и да ги отричам."
BMW пуска този сезон на световното първенство Motorrad-WM MotoGP едно M4 Coupé със специална технология на двигателя: инжектиране на вода. Според слуховете Safety Car може би е носител на технологиите на предстоящото BMW M4 GTS. Дори и извънредният модел ще се възползва от трилитровия битурбо с увеличената мощност.
Повече мощност, отколкото MotoGP Safety Car
Така функционира впръскването на вода: Редовият шестцилиндров допълнително получава впръскване, като спрей към горивото в колектора на всмукателния модул. Изпаряващата се вода понижава температурата на входящия въздух в колектора с около 25 градуса. В резултат на това температурата на компресиране в горивната камера пада, като по този начин се намалява времето на запалване, което гарантира по-добра ефективност на компресиране. Едновременно с това, по-голямата плътност на охладеният въздух увеличава степента на пълнене в горивната камера. Резултатът е по-голяма мощност и по-нисък разход на гориво. M4 Safety Car това са 465 к.с., вместо обичайните 431.
Относно инжектирането на вода при M GmbH: "Тогава каква е базата на технологията, въпросът остава открит. Естествено темата за инжектиране на вода не е безинтересна." Предполага се, че BMW M4 GTS дори ще генерира още повече мощност. Може би дори повече от 500 к.с. "Но нека все пак да оставим времето да покаже. "Пускане в производство е в рамките на възможното, това вече показаха доста тунери, дори и без инжектиране на вода, но с конвенционални мерки. Например, AC Schnitzer с мощния 510 к.с. BMW M4.
Определено по-висока цена
Наред с повишената мощност, BMW се очаква съответно да адаптира и аеродинамиката на M4 GTS. През есента на 2014 един прототип, маскиран като MotoGP Safety Car , въртеше гуми. Може би това беше и първият тестов автомобил на M4 GTS. Моделът се идентифицира като надеждна кола с фиксираното задно крило. Освен това са използвани и олекотени компоненти, като например карбонов покрив. Говори се, че BMW M4 GTS е свалил приблизително 100 килограма от теглото си, за сравнение купето M4 тежи в сегашния си вид 1612 кг.
Ако BMW наистина иска да бъде горещият състезател, то цената му се очаква да бъде значително по-висока от мощния 431 к.с. М4. Лимитираният до 150 броя M3 GTS струваше по онова време 136 850 евро. Това беше два пъти повече от обикновен M3 (68 350 евро).