Новият BMW M5 със сигурност е в топ 10 на най-желаните спортни седани и има защо. Но по един показател баварците наистина изостават – спирачната система или по-скоро липсата на опционални карбон-керамични дискове.
Със сигурност спирачната система на BMW M5, оборудвана с 400-милиметрови дискове и шестбутални апарати (396 мм на задната ос), се справя на достатъчно високо ниво, защото баварците много рядко допускат пропуски, особено що се отнася до M подразделението. Още повече тя е нова разработка и би трябвало да е с една крачка пред тази, използвана при предходната версия на M5. При по динамично шофиране обаче, особено на писта, карбон-керамичните дискове биха били по-добър вариант.
На този етап M подразделението на BMW не предлага тази опция, която е налице при конкурента Mercedes E 63 AMG, например, но според BimmerFile в момента текат нейните тестове. Баварците си сътрудничат в тази насока със специализираната компания Brembo, която е отговорна за стандартната система на M5.
Спирачните апарати вероятно ще останат същите или ще претърпят минимални промени, но композитните дискове ще бъдат по-големи и ще вървят задължително с 20-цолови колела (стандартните са 19). Новата спирачна система вероятно ще бъде готова до една година.