BMW M GmbH добавя особено ексклузивен модел към портфолиото си
BMW M4 Competition Кабриолет с M xDrive за пръв път като открит High Performance спортен автомобил със задвижване на четирите колела. Вълнуваща комбинация между ексклузивна радост от шофирането и уверена динамика. Типичната за M комбинация между динамика, пъргавина и прецизност при неограничена пригодност за всекидневието и за дълги пътувания. Изключително интензивно изживяване от динамиката благодарение на непосредствения контакт със слънцето и вятъра, както и директното възприемане на звука на задвижването при шофиране с отворен покрив. Въвеждане на пазара непосредствено след старта на производството през юли 2021 година.
Емоционален дизайн с ясен език на формите, динамично издължен силует и нова конструкция на мекия покрив. Мекият покрив с твърди елементи комбинира функционалните преимущества на сгъваем твърд покрив с класически елегантната естетика на мек текстилен покрив. В сравнение с предишния модел теглото на покрива е понижено с 40 %, вместимостта на багажника е увеличена с 80 литра. Електрическото задвижване отваря и затваря покрива дори и по време на движение за 18 секунди.
Типични за M екстериорни елементи с автентична връзка с изискванията при един High Performance спортен автомобил: голяма, вертикално насочена BMW бъбрековидна решетка със специфичен за М дизайн, големи въздухозаборници за задвижването и спирачната система, мощно моделирани арки на калниците, характерни М хриле. Двойните ауспухови накрайници са интегрирани в специфичния за М дифузор. Широко изпъкналите странични прагове образуват черна, обгръщаща цялата каросерия лента с елементите на предната и задната броня. Като опция се предлагат M Carbon екстериорен пакет, както и BMW M Performance Parts.
Редови шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo, високооборотни характеристики и увеличена с 44 кВт/60 к.с. спрямо предишния модел мощност. Два турбокомпресора, оптимизирано директно впръскване, с базирани на опита от моторните спортове компоненти. Типична за М характеристика на мощността и максимален въртящ момент от 650 Нм. Насочени към максимална надлъжна и странична динамика системи за охлаждане и смазване. Изпускателна система с клапи с електрическо управление за емоционален звук на двигателя.
Пренасяне на мощността с осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Три програми за превключване, специфичен за М селектор на трансмисията, лостчета за превключване на волана.
Оптимизирано сцепление, стабилност и динамика благодарение на системата за задвижване на четирите колела M xDrive и Активния М диференциал. Подаване на по-голям дял от мощността към задните колела, водачът може да избира между три режима: 4WD, 4WD Sport и 2WD с чисто задно задвижване при деактивирана система за контрол на стабилността.
Специфични за модела настройки на окачването: предно окачване с пружинна стойка и двойни носачи с индивидуална геометрия и предавателно число на кормилното управление, петраменна конструкция на задното окачване със специфична кинематика и еластокинематика.
Адаптивно M окачване с амортисьори с електронно управление, кормилно управление M Servotronic с променливо предавателно число серийно. Интегрирана спирачна система с две характеристики на усещането и реакциите на спирачния педал. Серийна M Compound спирачна система, опционални M Carbon керамични спирачки.
Ковани M алуминиеви джанти с размери 19 инча отпред и 20 инча отзад серийно.
Система за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) включително M Dynamic Mode. Екстремно бързи и прецизни реакции благодарение на интегрираното ограничение на приплъзването на колелата.
Опционален M Drive Professional: M Traction Control с регулируем на десет степени контрол на сцеплението, M Drift Analyser и M Laptimer.
Екстремно устойчива на усукване структура на каросерията и свързването на окачването благодарение на всеобхватен пакет от усилващи греди за повишаване на динамиката на управлението, подрама на предния мост с алуминиева основа и неподвижно свързана с каросерията подрама на задния мост. Специфични за модела греди за повишаване на устойчивостта срещу усукване в задната част на каросерията.
Ергономично оптимизиран кокпит на спортен автомобил със специфични за М индикатори и елементи на управлението. Новоразработени М Спортни седалки и кожена тапицерия Merino с разширен обхват (серийно), опционално с вентилация на седалките. Като опция се предлагат и M Carbon седалки тип „корито“ с подчинен на структурата дизайн.
Специфична за М концепция на управлението с бутон Setup за директен достъп до настройките на двигателя, окачването, кормилното управление, спирачната система и M xDrive. Два варианта на индивидуалната цялостна конфигурация на настройките могат да бъдат активирани с М бутоните на волана.
Бутонът M Mode позволява индивидуална конфигурация на намесите на асистиращите системи, както и на индикациите на арматурното табло и на опционалния Head-Up дисплей. Настройките ROAD и SPORT са серийни, в комбинация с M Drive Professional са допълнени с режима TRACK.
Всеобхватен избор от асистиращи системи за комфорт при дълги пътувания и за сигурност. Опционално се предлагат Асистент за шофиране Professional включително асистент за завиване и водене в лентата, активно навигационно водене и Асистент за аварийните ленти, както и Асистент за паркиране с Асистент за движение на заден ход.
Серийното оборудване включва 3-зонова автоматична климатична инсталация, Вътрешно осветление, HiFi озвучителна система, както и BMW Live Cockpit Professional с напълно дигитална комбинация от индикатори, cloud-базирана навигационна система BMW Maps и BMW Intelligent Personal Assistant.
Опционалният M Race Track пакет понижава теглото на автомобила с около 25 килограма, например благодарение на M Carbon керамичните спирачки, специфичните за М алуминиеви джанти и M Carbon седалките тип „корито“.