Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW въвежда томография в производството

20.07.2018 11:23

Скенерът е инсталиран в пилотното производство на BMW Innovation Centre в Мюнхен

Баварците продължават да усвояват не съвсем обичайни методи за мониторинг и изучаване на автомобилите като серийни и тестови прототипи. Преди няколко години те  приложиха напълно роботизиран оптичен измервателен комплекс, а сега BMW отива още по-далеч - създава първия роботизиран рентгенов апарат в бранша, с който автомобилът може да бъде видян във всякакъв ракурс и да бъдат разкрити най-тънките особеностите в съединенията на различни части. По-рано, за подобен анализ беше необходимо разглобяване на  прототипи, понякога и рязане на части.

Автомобилният скенер е инсталиран в пилотното производство на BMW Innovation Centre в Мюнхен.

Устройството е създадено в сътрудничество с Fraunhofer Research Center (EZRT). Неговото разработване отне две години.

Нещо подобно миналата година се появи в Daimler, но рентгеновата система там е по-малко гъвкава и е предназначена за снимане на краш тестове. В BMW създадоха мобилна инсталация от четири роботизирани манипулатора. Те работят по двойки (емитер и приемник) и заедно правят няколко хиляди виртуални разреза в различни равнини. Освен това кадрите се компилират в триизмерен модел и се използват за анализ на заварени, резбовани и залепени съединения, резултат от боядисване и други подобни.

На дисплеите, при желание, снимките може да бъдат увеличени, като бъдат разгледани последователните слоеве от материали с дебелина до микрон.

Немците обясняват, че понякога дори и боядисването на автомобила с нагряване по време на сушенето може да засегне редица вътрешни връзки. Томографията  позволява проследяване на тези промени, без да уврежда автомобила а. Ефективността и гъвкавостта на системата трябва да ускори въвеждането на нови материали или технологични процеси. В крайна сметка, в резултат на всяка промяна в заваряването, залепването или в параметрите на частите  веднага са видими на екрана. Не съвсем обаче: експертите все още трябва да обобщят нужната информацията, от която се нуждаят, от хиляди кадри. Сега баварците работят върху система за изкуствен интелект, която автоматично ще анализира данните от томографията.

Коментари
comments powered by Disqus