Скенерът е инсталиран в пилотното производство на BMW Innovation Centre в Мюнхен
Баварците продължават да усвояват не съвсем обичайни методи за мониторинг и изучаване на автомобилите като серийни и тестови прототипи. Преди няколко години те приложиха напълно роботизиран оптичен измервателен комплекс, а сега BMW отива още по-далеч - създава първия роботизиран рентгенов апарат в бранша, с който автомобилът може да бъде видян във всякакъв ракурс и да бъдат разкрити най-тънките особеностите в съединенията на различни части. По-рано, за подобен анализ беше необходимо разглобяване на прототипи, понякога и рязане на части.
Автомобилният скенер е инсталиран в пилотното производство на BMW Innovation Centre в Мюнхен.
Устройството е създадено в сътрудничество с Fraunhofer Research Center (EZRT). Неговото разработване отне две години.
Нещо подобно миналата година се появи в Daimler, но рентгеновата система там е по-малко гъвкава и е предназначена за снимане на краш тестове. В BMW създадоха мобилна инсталация от четири роботизирани манипулатора. Те работят по двойки (емитер и приемник) и заедно правят няколко хиляди виртуални разреза в различни равнини. Освен това кадрите се компилират в триизмерен модел и се използват за анализ на заварени, резбовани и залепени съединения, резултат от боядисване и други подобни.
На дисплеите, при желание, снимките може да бъдат увеличени, като бъдат разгледани последователните слоеве от материали с дебелина до микрон.
Немците обясняват, че понякога дори и боядисването на автомобила с нагряване по време на сушенето може да засегне редица вътрешни връзки. Томографията позволява проследяване на тези промени, без да уврежда автомобила а. Ефективността и гъвкавостта на системата трябва да ускори въвеждането на нови материали или технологични процеси. В крайна сметка, в резултат на всяка промяна в заваряването, залепването или в параметрите на частите веднага са видими на екрана. Не съвсем обаче: експертите все още трябва да обобщят нужната информацията, от която се нуждаят, от хиляди кадри. Сега баварците работят върху система за изкуствен интелект, която автоматично ще анализира данните от томографията.