BMW X3 вече ще се предлага и във версия със задно предаване. Цената на новия базов модел в Германия е 36 200 евро.
Повечето автомобилни производители предпочитат напоследък предното предаване за своите кросоувър и малки SUV модели заради по-предвидимото управление спрямо версиите със задно и заради по-ниските разход и нива на вредни емисии спрямо тези с четири задвижващи колела. BMW обаче все още спазва традициите и остава вярна на задния двигателен мост, ако се съди по последния модел на баварците.
sDrive18d е новият базов представител в линията X3. Той е оборудван с двулитровия TwinPower Turbo дизелов мотор на баварците, който в случая генерира 145 к.с. и 360 Нм. Те от своя страна са напълно достатъчни да ускорят малкия SUV модел от място до 100 км/ч за 9,9 секунди (10,3 за автоматика) при максимална скорост от 195 км/ч (190 за автоматика).
Това е първият вариант на BMW X3 само със задно предаване, което, естествено, води до намаляване на средния разход до 5,1 литра за 100 км пробег при 135 г/км емисии CO2. Когато шестстепенната механична трансмисия е заменена с осемстепенния автоматик, съответните показатели са 5,4 литра и 142 г/км.
Не само липсата на двойно предаване е причина за тези отлични резултати по отношение на ефективността, тъй като успоредно с двулитровия дизелов мотор работят старт/стопът, системата за рекупериране на спирачната енергия, електрическото сервоуправление, индикаторът за смяна на предавките и ECO PRO режимът. Всички горепосочени „зелени помощници” са част от стандартното оборудване.