Първите официални фотографии и данни за втората генерация на BMW Х5 са вече факт. Автомобилът излиза на пазара в началото на идната година, но успехът му още отсега изглежда предначертан …
Появата на Х5 беше събитие, което коренно промени ситуацията в сегмента SUV (всъщност според създателите на този автомобил той дори е разкрил нова ниша, наречена SAV, от Sport Activity Vehicle) и съществено повлия на развитието на моделите от подобен тип. Достатъчно доказателство за качествата на многофункционалния баварски модел е обстоятелството, че макар отдавна да не е сред най-новите предложения на пазара, той все още се радва на завиден интерес от страна на купувачите. Затова не е учудващо, че при второто издание на Х5 не са правени радикални промени, а са доразвити заложените в предшественика идеи.
Новото поколение на модела е пораснало чувствително, като дължината на каросерията е увеличена с 18,7 см и е достигнала до респектиращите 4,86 м, а широчината е нараснала с 6,1 см. Резултат от това са не само още по-хармоничните пропорции на автомобила, а и чувствително по-широкото отпреди вътрешно пространство. Багажникът на петместния вариант на новия Х5 е с вместимост 620 л (110 л повече отпреди), а при сгъване на задните седалки тя достига до 1750 л. Дори при наличието на седем седалки (според производителя въпросните допълнителни места са препоръчителни само за хора с ръст до 1,70 м), зад тях остава място за 200 литра багаж. Дизайнът на вътрешността е сериозно променен, работено е и над качеството на изработката и вложените материали, като възможностите за допълнителна индивидуализация според предпочитанията на всеки отделен клиент са станали още по-богати.
Външното оформление е внимателно “пипнато” и изглежда като логична еволюционна стъпка на досегашната дизайнерска философия на модела. Играта с плоски и изпъкнали повърхности видимо е била особено важен похват при създаването на каросерията на Х5, което е типично за новите модели на BMW. Формата на светлините е леко променена, извивките на предния капак са станали по-ярко изразени, а под задния прозорец е добавен характерен остър кант. За да бъде Х5 напълно конкурентоспособен на Audi Q7 и Mercedes ML, от BMW са се погрижили и за внушителен арсенал от задвижващи агрегати. Под предния капак на базовата версия 3.0si работи редови “шестак” с 272 к. с., а върховата модификация 4.8i разполага с V8-мотор с 355 к. с. Дизеловият двигател отначало ще бъде само един, като става въпрос за използващ пиезо-технология трилитров Common-Rail двигател с мощност 231 к. с.
Независимо от сериозното увеличаване на размерите и съответно на собственото тегло на автомобила, конструкторите обещават още по-динамично пътно поведение, отколкото при актуалното все още издание на Х5. В серийната екипировка са включени всички основни електронни системи за сигурност като ABS, DSC, HDC (от Hill Descent Control, асистент при потегляне по наклон) и CBC (от Cornering Brake Control, система за запазване на стабилността при спиране в завой), а като опция се предлага и познатата от други модели система за активно управление.