Два милиарда евро оборот от продажби на системи за автоматизирано шофиране
В трансформацията на мобилността Bosch е водеща сила. С решения за трафика на бъдещето концернът вече расте двойно в сравнение с пазара. През 2017 г. продажбите на бизнес сектор „Автомобилни технологии“ се очаква да се увеличат със 7% до около 47 млрд. евро. През същия период производството на превозни средства в света ще нарасне с едва 2,8%. „Нашият бизнес с автомобилната индустрия продължава да расте и ще остане силен. Ние сме отлично подготвени за мобилността на бъдещето“, каза д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Bosch. В момента бизнесът със системи за асистирано шофиране расте изключително динамично. Тези системи са предшествениците на автоматизираното шофиране.
Пазарният ръст на сектора се е увеличил с 25%, а ръстът на Bosch е дори по-висок. Още през 2019 г. доставчикът на технологии и услуги планира да реализира продажби от 2 млрд. евро със системите си за автоматизирано шофиране. До края на годината броят на разработчиците и изследователите в бизнес сектор „Автомобилни технологии“ се очаква да се увеличи с почти 10%, т.е. да достигне 48000 души. Технически пътят към шофирането без инциденти, стрес и вредни емисии ще се постигне чрез автоматизация, електрифициране и свързаност. „Не става въпрос само за това да създадем по-добри коли. Ние се нуждаем от нова концепция за мобилността“, каза Денер.
Решения на Bosch за шофиране без инциденти, стрес и вредни емисии
Bosch вече има решения и услуги, с които да се справи с настоящите и бъдещи предизвикателства на трафика – независимо дали става въпрос за задръствания, инциденти, замърсяване на въздуха или промяна на климата. „Ако искаме да останем мобилни и в бъдеще, трябва да направим промени сега“, заяви Фолкмар Денер. Изключително важна задача в момента е да подобрим качеството на въздуха в нашите градове. Bosch иска да допринесе за това както чрез оптимизирането на двигателите с вътрешно горене, така и чрез форсиране развитието на електромобилността. В контекста на актуалните дебати относно ограничаването на автомобилите и бъдещето на ДВГ, Денер излезе със следното изявление: „За нас въпросът не е просто едното или другото. Ние искаме да запазим отворени всички налични технологични възможности и да не се ограничаваме до избора на алтернативи.“ Когато става въпрос за емисии и имисии от дизелови двигатели, значителен прогрес може да бъде постигнат със синтетичните горива. Те се произвеждат с помощта на възобновяема енергия и могат практически да неутрализират CO2-емисиитe от класическите двигатели. В допълнение, синтетичните горива могат да бъдат създадени така, че при горене да не се отделят частици. По този начин разходите за третиране на изгорелите газове могат да бъдат намалени. „Синтетичните горива са съвместими със съществуващите станции за зареждане на автомобила и най-важното – със съществуващите двигатели. Така се постига по-бързо положителен ефект, отколкото ако напълно се обновят инфраструктурата и автопарковете“, допълни Денер.
Навлизането на електромобилността на пазара продължава да набира скорост. Новият електрически мост e-axle от Bosch прави електрифицираното задвижване на автомобила по-ефикасно и спестява разходи за производителите на автомобили – а също и за всеки собственик на електромобил. За приложение при леките електромобили Bosch разработи гъвкаво и лесно модифициращо се 48-волтово задвижване, базирано на компоненти, тествани и използвани в серийното производство. Bosch вече държи лидерската позиция в Китай, който е най-големият пазар на електромобили в света. В Европа компанията доставя системи за електромобилността на най-големия европейски електромобилен парк – градските скутери на германските пощи Deutsche Post.
С безпилотното паркиране Bosch утъпква пътя към автономното шофиране
При Bosch автоматизираното шофиране придобива все по-реални очертания. Заедно с Даймлер най-големият световен автомобилен доставчик ще представи автопарк от споделени превозни средства за градска среда от най-висок автоматизиран клас в началото на новото десетилетие. Това ще подобри автомобилния трафик и ще допринесе за по-голяма безопасност.
Според глобално проучване, половината от всички потребители биха приветствали такава автономна кола, която да облекчи отговорностите на водача. Bosch вече предприе първи стъпки към автономното шофиране – от началото на 2018 г. колите на паркинга на музея на Мерцедес-Бенц в Щутгарт ще търсят паркомясто и ще паркират сами, без водач. Това намалява стреса и прави по-ефективно използването на пространството за паркиране – едно и също място може да бъде използвано от до 20% повече превозни средства. Това напълно автоматизирано паркиране е постижимо заради предоставената от Bosch интелигентна инфраструктура. „Bosch е специалист не само по автомобили. Ние използваме цялата си технологична гама, за да приложим иновативни автомобилни решения.“, заяви г-н Денер.
Лесно като да използваш смартфон – софтуерни актуализации от облака на Bosch
През следващите пет години пазарът на свързаната мобилност ще расте с почти 25% всяка година. Това означава, че продажбите в света ще се увеличат от 47 до 140 млрд. евро (източник: PwC). Като никоя друга компания в автомобилната индустрия Bosch притежава така необходимите сензори, софтуер и ноу-хау. Към днешна дата вече 1,5 млн. превозни средства са свързани, използвайки IoT софтуера на Bosch. Автомобилната свързаност превръща в реалност много услуги за мобилността. Колите ще се превърнат в персонални асистенти. „Шофирането вече не е просто управляване на автомобил. Със свързването на автомобилите с умните домове и офиси, ние ги превръщаме в жива околна среда“, каза г-н Денер. Скоро свързаността ще означава, че превозното средство дигитално ще си урежда посещения в сервиза, актуализирайки софтуера дистанционно.
Това ще позволи на данните от превозното средство да се актуализират сигурно и надеждно, по същия начин като приложенията на смартфоните сега. Ще бъде възможно и да се изтеглят допълнителни функции като търсачка за свободни паркоместа. Чрез дистанционното актуализиране на софтуера водачите ще имат възможност в бъдеще да преконфигурират своите автомобили. Bosch разработва свързани услуги не само за автомобила. С услуги като Coup – електрическият скутер за споделено пътуване, който революционизира градския трафик в Берлин и Париж, Bosch се превръща в доставчик на услуги за мобилността. Проучвания показват, че този пазар расте с 28% годишно в световен мащаб (източник: McKinsey).