Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bosch вдига високо летвата за изкуствения интелект

07.01.2020 16:54

С помощта на изкуствения интелект и Интернет на нещата улеснява живота на хората

В автоматизираното шофиране, в интелигентния дом  в производството - изкуственият интелект (ИИ) се превърна в неразделна част от всекидневието ни. С помощта на изкуствения интелект и Интернет на нещата Bosch улеснява живота на хората и го прави по-безопасен. Слоганът „Ползотворният ИИ: заедно да изградим доверие“ обобщава подхода на компанията – лидер в технологиите и услуги. Фокусът е върху безопасният и стабилен ИИ за производство на интелигентни продукти, които Bosch тази година ще представи на изложението за потребителска електроника CES. Един от тези продукти е Virtual Visor: дигитален автомобилен сенник, базиран на изкуствен интелект, който ще дебютира на най-големия световен панаир за потребителска електроника. Продуктът спечели наградата за иновация на CES®, заедно с автомобилния 3D дисплей на Bosch.

Другите акценти в изкуствения интелект от Bosch на изложението включват приложение за предвиждаща поддръжка на Международната космическа станция, система за наблюдение на автомобилното купе и интелигентна платформа за медицинска диагностика. „Решенията, които представяме на CES, демонстрират, че целта на Bosch е да стане иновационен лидер и в областта на изкуствения интелект“, твърди Михаел Боле, член на Управителния съвет на Bosch. „От 2025 г. всеки продукт на Bosch или ще съдържа изкуствен интелект, или ще бъде разработен и произведен с помощта на ИИ“. Очаква се през този период обемът на световния пазар за приложения с ИИ да достигне около 120 милиарда долара, дванадесеткратно увеличение в сравнение с 2018 г. (източник: Tractica). Bosch се стреми да оползотвори този потенциал: компанията инвестира 3,7 милиарда евро годишно в разработката на софтуер, в момента за компанията работят над 30 000 софтуерни инженери, а 1000 сътрудници разработват приложения с изкуствен интелект.

Освен това Bosch създаде и цялостна програма за обучения. „През следващите две години планираме да обучим близо 20 000 служители в сферата на изкуствения интелект“, обяснява Боле. „Трябва да инвестираме не само в изкуствения, но и в човешкия интелект“. Програмата включва формати за обучение на три различни нива за мениджъри, инженери и разработчици на ИИ, като в основата й са заложени насоки за отговорно използване на ИИ. За тази цел Bosch изготви собствен кодекс от принципи, които се занимават с проблемите на сигурността и етиката на ИИ. С тези принципи, комбинирани с експертизата на Bosch, компанията възнамерява да спечели доверието както на клиентите, така и на партньорите си: „Всеки човек, който държи на техническите и етични принципи, знае колко са важни сигурността и суверенитетът на данните“, твърди Боле. „В известен смисъл доверието е символ на качеството на продукта в дигиталния свят“.

Експертизата е животоспасяваща

В Bosch вярват, че в бъдеще една от основните области на експертиза ще бъде промишленото приложение на изкуствения интелект. „Искаме да впрегнем силата на изкуствения интелект, не за да създаваме модели на човешко поведение, а за да усъвършенстваме технологиите, така че да улеснят живота на хората“, сподели Боле. „Ето защо индустриалният ИИ трябва да бъде безопасен, стабилен и разбираем.“ Според Bosch това означава, че хората винаги трябва да държат контрола – и на пътя, и вкъщи, и в производството.

Като пионер в разработката на животоспасяващи системи за безопасност на водачите като ABS, ESP и управляващите блокове на въздушните възглавници, компанията вече доказа, че хората печелят от надеждни устройства. ИИ ще направи системите за помощ на водача още по-ефективни и интелигентни: когато изкуственият интелект на камерата на Bosch за автоматизирано шофиране идентифицира частично скрити пешеходци, автоматичният асистент за аварийно спиране ще реагира още по-надеждно. Bosch създава самообучаващи се технологии „за живота“.

Bosch инвестира 100 милиона евро в кампус за изкуствен интелект

Иновациите изискват инвестиции. В допълнение към разходите за разработка на софтуер, Bosch инвестира в хора и в центрове за компетентност по целия свят. Компанията вложи 100 милиона евро в изграждането на нов кампус за изкуствен интелект в Тюбинген, Германия. Преместването в новия изследователски комплекс е планирано за края на 2022 г. Тогава той ще предложи пространство за креативен и продуктивен обмен на около 700 ИИ специалисти. Експертите ще дойдат от Bosch, от външни стартъпи и обществени изследователски институти. Новият кампус ще стимулира обмена между експертите в Кибер долината. Там „Заедно да изградим доверие“ ще се превърне в реалност. Bosch е член-основател на Кибер долината Cyber Valley, създадена през 2016 г. Тази съвместна изследователска инициатива обединява партньори от индустрията, академичните среди и правителството, за да стимулира научноизследователската дейност и да пренася бързо резултатите от научните изследвания в реални индустриални приложения.

Освен това Центърът за изкуствен интелект на Bosch (BCAI) развива дейност в седем локации по света, като две са в САЩ: в Сънивейл, Калифорния и Питсбърг, Пенсилвания. В момента в BCAI работят около 250 специалисти по ИИ, които осъществяват над 150 проекта в областта на мобилността, производството, умните домове и селското стопанство.

САЩ е родината на първия в света виртуален сенник

В Bosch работят креативни умове, които създават иновации с изкуствен интелект за мобилността, интелигентния дом и Индустрия 4.0. Прозрачният дигитален сенник Virtual Visor празнува световната си премиера в Лас Вегас, в своята родина САЩ. Прозрачният LCD дисплей, свързан с камерата за наблюдение на купето, разпознава позицията на очите на водача. Virtual Visor анализира данните с помощта на интелигентни алгоритми и затъмнява само зоната от предното стъкло, през която слънцето би заслепило водача. Дигиталният сенник спечели убедително наградата за най-добра иновация на CES. Победител в своята категория е и новият 3D дисплей на Bosch. Използвайки пасивна 3D технология, дисплеят генерира реалистичен триизмерен ефект за изображения и сигнали. По този начин визуалната информация се възприема по-бързо, отколкото ако се показва на конвенционални екрани, увеличавайки безопасността на пътя.

Новата система за наблюдение на автомобилния интериор на Bosch създава още по-голяма сигурност. Тя разпознава кога водачът е сънлив или гледа смартфона си по движенията на клепачите, посоката на погледа и позицията на главата - и сигнализира шофьора за критични ситуации. Системата наблюдава и купето на превозното средство, определя броя на пътниците и къде и в какво положение седят. По този начин се оптимизира работата на системите за безопасност, като отварянето на въздушните възглавници при спешни случаи.

През 2019 г. продажбите на системи за асистиране на водача на Bosch нараснаха с 12% до около 2 милиарда евро. Те проправят пътя на автоматизираното шофиране. В бъдеще, когато автомобилите се движат в частично автоматизиран режим в определени участъци от пътя, като например на магистрала, системата за наблюдение на водача ще се превърне в незаменим партньор: в тези ситуации камерата ще гарантира, че водачът е готов да поеме безопасно волана във всеки един момент. До 2022 г. компанията ще инвестира над 4 милиарда евро в автоматизираното шофиране и ще наеме над 5 000 инженери. За да допълни портфолиото си от сензори в тази област, Bosch вече подготвя и серийното производство на лидарни сензори. Лидарът е  третата основна сензорна технология в допълнение към радара и камерите. Далекообхватният лидарен сензор на Bosch може да открива и неметални обекти на голямо разстояние, като камъни на пътя.

Изкуственият интелект от Bosch намира приложение в космоса и в медицината

Компанията се цели нависоко със сензорната си система SoundSee, която полетя в космоса в края на 2019 г. Летейки с автономния робот Astrobee на НАСА, SoundSee  изолира необичайни звуци на Международната космическа станция, анализира аудиото с помощта на ИИ и посочва кога е необходима поддръжка. От началото на 2020 г. аудио данните, записани от Soundsee, се подават към наземно управляващо устройство, конструирано в изследователския център на Bosch в Питсбърг, Пенсилвания, и конфигурирано според спецификациите на НАСА. Системата с размери на кутия за обяд е разработена в САЩ заедно с Astrobotic като част от колаборацията с развойния отдел на НАСА.

Изцяло свързан със земята,  но не по-малко иновативен продукт е Vivascope, интелигентна платформа за медицинска диагностика на патологични състояния. Vivascope увеличава пробите от кръв и други телесни течности, дигитализира микроскопските находки и ги анализира с алгоритми, управлявани от изкуствен интелект. Платформата идентифицира бързо и точно клетъчните аномалии и осигурява на лекарите полезна подкрепа при преглед и диагностика.

Първите всекидневни смарт очила с Light Drive

На CES Bosch демонстрира и много иновации без изкуствен интелект. Модулът за смарт очила Light Drive е първото в света сензорно решение, което превръща най-обикновените очила в умни.  Модулът е с 30% по-тънък от другите продукти на пазара и тежи под десет грама. Кристално чистите изображения, прожектирани в зрителното поле на потребителя, ясно различими дори и при пряка слънчева светлина, варират от навигационна информация и текстови съобщения до записи в календара и инструкции за работа - в зависимост от информацията, получена от смартфона или смарт часовника.

На CES Bosch демонстрира и технологията си за совалков транспорт от Интернет на нещата, за да представи решенията, които компанията предлага на производителите на автомобили и доставчиците на мобилни услуги за електрифициране, автоматизация, свързаност и персонализиране на споделените превозни средства. Портфолиото включва не само компоненти, но и свързани мобилни услуги, предоставящи на потребителите гъвкавост в експлоатацията, управлението, зареждането и поддръжката на автопарка, както и висока пътна безопасност. На щанда на Bosch посетителите могат да видят и усъвършенствани задвижващи и сензорни технологии за свързаната и безвредна мобилност на бъдещето.

Решения за целия дом: богата гама от продукти и услуги за жилищния Интернет на нещата

Bosch разширява обхвата на услугите си за жилищния интернет на нещата (IoT). Акцентът тук е отворената платформа Home Connect, презентирана на CES. От средата на 2020 г. приложението на платформата ще предлага и управление на осветлението и затъмняването на помещенията, на развлекателните системи, както и интелигентно градинарско оборудване от различни производители. Броят на компаниите-партньори, които в момента са 40, ще се увеличи повече от два пъти, така че животът у дома ще стане още по-комфортен и ефективен.

Интелигентните технологии защитават околната среда

В основата на всички тези иновативни продукти лежи предприемаческият дух на Bosch. „Искаме да хармонизираме търговската, екологичната и социалната отговорност“, твърди Боле. Защитата на климата също е основна грижа на Bosch. Според Боле „Bosch разработва не само екологични решения, но и действа като ролеви модел. До края на 2020 г. всичките ни 400 световни локации ще бъдат неутрални по отношение на климата и всичките ни сфери на дейност - от развоя през производството до администрацията – няма да оставят въглероден отпечатък. Вече постигнахме тази цел в локациите ни в Германия.“

Изкуственият интелект играе роля и тук: вътрешните енергийни платформи на някои локации идентифицират чрез интелигентни алгоритми отклоненията в консумацията на енергия. Само с помощта на тази мярка през последните две години някои заводи намалиха емисиите си от CO2 с над 10%. Като се има предвид, че Bosch управлява общо 270 завода, потенциалът за икономии е огромен. „Ето как ще обобщим посланието си на CES: Bosch има големи планове за изкуствения интелект в редица сфери“, заключи Боле.

Коментари
comments powered by Disqus