Компанията ще доставя различни версии за клиенти в Европа, Австралия и Нова Зеландия
Тиражът на суперавтомобила Brabham BT62, който дебютира през 2018 г., както беше обявено по-рано, ще бъде само 70 единици . В рамките на това число обаче е възможна впечатляваща индивидуализация. И не става въпрос само за избор на цветове, декор в кабината или оборудванета. През миналата година компанията допълни оригиналния автомобил само за писта с опция Road Compliance (или пакет за преобразуване). А вчера австралийците обявиха производдството и доставката на клиент на първия екземпляр на купето BT62 Competition. Това е състезателна разновидност на автомобила. Той замина за Аделаида във Великобритания за екипа Horsepower Racing, участващ в шампионата Britcar Endurance Championship.
Фактът, че това се случва в условия на пандемия, Brabham счита,че заслугата се дължи на своята „гъвкавост, ангажираност с мерките за сигурност, планиране на работата с доставчиците“. В следващите месеци, с премахването на логистичните ограничения, компанията ще продължи да доставя различни версии на BT62 за клиенти в Европа, Австралия и Нова Зеландия.
Състезателният автомобил е малко по-лек в сравнение с опцията за на пистата, въпреки че компанията не назовава разликата. В оригиналната версия на купето припомняме, че теглото е 972 кг.
Разликите на Competition и показаните по-рано версии се състоят в джантите, аеродинамиката и настройките на шасито, стъклата (тук е олекотена версия с подвижни прозорци). В същото време всички варианти на BT62 са оборудвани с V8 5,4 атмосферен двигател (710 к.с. и 667 Нм), който работи в тандем с шестстепенна секвенциална трансмисия . Шасито BT62 Competition отговаря на изискванията на FIA, казва конструкторът. Автомобилът се радва на рама, изработена от хром-молибденова стомана, бордова система за данни и телеметрия, състезателни гуми Goodyear (докато източникът е с Michelin), които се допълват от комплект състезателни гуми за мокро.
Интериорът на базовия модел е спартнаски. Така че няма особено забележими разлики в спортната версия. Цената на състезателната модификация не е посочена, а източникът струва от 1,22 млн. долара .
В допълнение към спецификациите за движение по пътищата , пистата или състезанията, автомобилите Brabham ще се различават по външните окраски на каросериите. Включвайки 35 коли от общо 70-те, компанията ще нарисува в чест на всяка от 35-те победи на марката във Формула 1. И тогава австралийците възнамеряват да създадат нов модел. Любопитно е какво ще се случи, след като настоящият изпълнителен директор на Brabham - Дан Маркс, нарече най-динамичния driver’s car в света, което предполага не само прословутото ускоряване, но и поведението на пистата. Тезата, разбира се, е противоречива. Във всеки случай компанията заяви, че е готова да разшири поризводството, за да отговори на търсенето. Попълването на щата казва много: Brabham посочи грешки в McLaren, Aston Martin, Ferrari, General Motors, Koenigsegg и Tesla.