Както можете да се досетите, причината се нарича "Брекзит"
Макар още да не е станал факт, Брекзит дава все по-силно отражение върху автомобилната индустрия в Англия, като резултатите, съвсем закономерно, са негативни. Само за първото полугодие на настоящата година обемът на производството в Обединеното Кралство се е свил с 20,1 процента спрямо същия период на 2018 година.
Експортът на автомобили за САЩ е намалял с 12,9 процента, а за Китай - с драматичните 53,1 процента. Спадът на изнесените автомобили за Япония е с 10,5 процента, а за Турция достига 93,0 процента.
Според местни източници само подготовката за евентуален Брекзит без сделка с Европейския съюз вече е коствала на автомобилната индустрия над 330 милиона паунда или над 360 милиона евро. Обърнете внимание - става дума за разходи само по подготовката на бранша за Брекзит и съвсем не за пълния размер на последиците.
Неотдавна Ford заяви намерението си да затвори своя завод в Англия през 2020 година, Nissan също изтегла производството на своя X-Trail. Шефът на PSA пък преди броени дни заяви съвсем недвусмислено, че в случай на Брекзит без сделка с ЕС подразделението Vauxhall няма шансове за оцеляване и ще бъде закрито.
А иначе в момента Великобритания продължава да бъде втората най-голяма автомобилна сила в Европа след Германия. В Англия автомобилната индустрия за един ден прави следното:
* Внася компоненти от ЕС на стойност 39,4 милиона евро;
* Приема 1100 камиона с части и компоненти за автомобили, произведени в ЕС;
* Произвежда 6600 автомобила;
* От конвейерите слизат над 9800 двигателя;
* 4300 двигателя отиват към британски производители;
* 1400 автомобила тръгват към английските търговци;
* 5200 автомобила отиват за износ по света;
* 5500 двигателя отиват за износ по света;
53 процента от целия износ на британската автоиндустрия е насочен към пазарите от ЕС, а следващият най-голям пазар са Щатите с 15,7 процента. Следват Китай със 7,5 процента, Австралия с 2,9 процента, Турция с 2,9 процента, Япония с 2,4 процента, Канада с 2,1 процента, Южна Корея с 1,6 процента и Русия с 1,2 процента. Общият брой на работещите към момента заводи за автомобили и двигатели в момента е 32.