Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bugatti Chiron: Супергерой

17.02.2017 09:21

Имахме изключителната възможност да бъдем сред първите, качили се на борда на Bugatti Chiron

Дори самият досег с този автомобил е в състояние да ви накара да настръхнете и дори да потреперите от вълнение. Събуждането към живот на осемлитровия мотор само по себе си е един малък спектакъл. Още когато стрелката на оботомера е съвсем ниско вляво, а четирите турбокомпресора и шестнайсетте цилиндъра едва са се заловили за работа, у човек започва да се надига непреодолимо желание да разбере какво точно се случва, ако педалът на газта опре в пода.

Мощност от друго измерение

Зад волана е Волфганг Дюрхаймер, президент на Bugatti. Страстен инженер. И запален автомобилен ентусиаст. Не, сега той не носи правени по поръчка обувки от скъпа кожа. За днешния ден той е обул състезателни обувки. „Един ден, посветен на шофиране на Bugatti, за мен винаги е специален. Bugatti Chiron изисква една специфична настройка на духа и тялото при бързо каране, защото параметрите и реакциите, което сме свикнали да срещаме при останалите автомобили, тук изглеждат по коренно различен начин.“ Което не означава, че този суперспортен автомобил с централно разположен двигател е твърде нервен – не. Той просто е изумително бърз. Или по-точно казано – бързината му е трудно да бъде възприета от сетивата. „Именно заради това човек първо трябва да се настрои.“ Едно грубо движение с газта е в състояние да изпрати дори съвършено обучен пилот някъде в безкрайноста на пространствено-времевия континуум.

1500 к.с. – но със стил

Зад гърбовете ни започва да се чува свистене, клокочене и пръхтене – очевидно каскадното принудително пълнене започва да работи с пълна сила. От 2000 об./мин на разположение е максимален въртящ момент от 1600 нютонметра, който остава константен чак до достигането на максималната мощност от от 1500 к.с. при 6000 об./мин. Можем да го напишем и само с думи, но с това нещата няма да придобият по-малко абстрактен характер. Bugatti Chiron се ускорява от 0 до 300 км/ч за по-малко от 13,6 секунди. 32 всмукателни клапана захранват 16-те горивни камери, а отработилите газове се изхвърлят през нова изпускателна уредба с намалено съпротивление. Ще се наложи да почакаме още малко, за да видим как изглеждат нещата при пълно натоварване.
Още повече мощност при подобрена управляемост – това е мотото, с което Chiron възнамерява да се диференцила от определено не точно слабоватия Veyron. „Специално усещането при ускорение в диапазона между 50 и 300 км/ч е направо феноменално. Тласъкът е толкова брутален, че е в състояние да превърне предшественика на Chiron в малка точица в огледалото за обратно виждане“, обяснява Дюрхаймер, докато потегля от един светофар. Плавно и без никакви драматизми. Което всъщност показва още една удивителна страна от характера на Bugatti Chiron: той може да се управлява и като съвсем нормален автомобил. Няма екстравагантна конструкция на вратите, за да се качите в кокпита не е необходимо да имате акробатични заложби. В едно Bugatti спокойствието е ключов фактор. Тук никой не очаква компромиси по отношение на комфорта и стила.

Затова и Bugatti Chiron посреща гостите си с подобаваща атмосфера в интериора. Мястото във височина вече е достатъчно дори ако зад волана се намира човек с висок ръст и състезателен шлем на главата, а спортните седалки осигуряват идеална странична опора, без да притесняват тялото с твърде стегната хватка. Воланът и педалите са разположени точно централно срещу водача, който благодарение на подобрената подпора за левия крак може да се чувства сигурно и при екстремен стил на каране.

Движейки се по междуградските шосета няма как да не забележим чудесния комфорт на возене, рафинираната работа на седемстепенната трансмисия с два съединителя (която е допълнително подсилена, също както и буталата на могъщия W16) и великолепните материали в интериора. Дизайнът във вътрешността на Bugatti Chiron е редуциран до най-същественото – Bugatti никога не е било синоним на претруфеност и помпозност. Плавни линии, преливащи форми, гладки повърхности от най-фина кожа със съвършени шевове и полиран до невероятен блясък карбон, който позволява да бъде видян всеки негов съставен компонент. И да не си помислите, че озвучителната система е каква да е?! Във всеки от четирите високоговорителя се крие еднокаратова диамантена мембрана.

Изумително качество на изработка

С-образната дъга в средата на кокпита разделя водача от неговия спътник и едновременно с това напомня за миналото на компанията. Средната конзола от алуминий с малък брой превключватели и интегрирани дисплеи изглежда почти филигранна. Един автомобилен интериор трудно би могъл да бъде по-качествен от това. Дори лостчетата зад волана са ръчно изработени и специално проектирани за моделапри базова цена от 2,85 милиона усещането за уникалност е въпрос на чест. При Bugatti  компромисите са недопустими.

Въпреки че каросерията на предшественика се отличава с невероятна здравина, инженерите на компанията са поработили доста в технологичния център близо до Волфсбург. „Конструкторите трябваше да си представят работата по този проект така, сякаш са съзтезателен тим. Групата се състоеше от: 297 души, 140 от които – развойни инженери. А целта им беше само една и тя трябваше да бъде постигната с таланта на всеки от тях.“, разказва Дюрхаймер.
Да, този автомобил е създаден от откровени ентусиасти, за които ръчната изработка е кредо. „Всъщност няма друг начин да се създаде един подобен автомобил“, споделя простичко Дюрхаймер.

Устойчивостта на каросерията на Bugatti Chiron срещу усукване е сравнима с тази на LMP1 състезателен образец. Конструкторите са заложили на т.нар. елементи тип „сандвич“, съставени от две карбонови плоскости, между които е залепена алуминиева структура тип пчелна пита – по този начин не изработено например дъното на автомобила, както и защитната стена на резервоара. С този способ се постига изключителна здравина на конструкцията и по-ниско с до 40 процента тегло спрямо CFK. Карбоновият всмукателен колектор и изпускателната система от титан също допринасят за намаляването на теглото.

Още по-важното обаче е, че Bugatti Chiron във всички случаи се управлява значително по-прецизно от Veyron. Наред с подобрената здравина на каросерията е свършена много работа и по редица други компоненти. Като цяло Chiron се държи на пътя осезаемо по-неутрално в сравнение с Veyron – с по-малко недозавиване и без никакви изненади при нормално каране. По желание водачът може да променя изживяването при шофиране само със завъртането на един регулатор на волана: налице са режими от такъв за каране с висока скорост по магистрала до модус с красноречивото наименование Handling.

Последният увеличава аеродинамичния натиск върху задния мост чрез промяна в позицията на спойлера (чиято притискателна сила може да достига до около 300 килограма), както и с помощта активно управление на клапите, разположени на дъното на автомобила, и наред с това настройва по специален начин всички регулируеми компоненти на ходовата част и намалява клиренса. При такива условия двутонният автомобил с двойно предаване е способен на контролирани дрифтове и се оказва неочаквано повратлив предвид теглото си. В програмата от изпитания по време на разработването и настройването на автомобила влизат екстремни упражнения като например симулация на рязка смяна на лентата на движение при скорост над 300 км/ч, „което кара гумите да пушат, но автомобилът остава непоклатимо стабилен“.

Максимална скорост? 420 км/ч!

Максималната скорост на автомобила може да бъде достигната единствено с помощта на т.нар. Top-Speed Key, който деактивира електронното ограничение, което е решено да бъде при „едва“ 380 км/ч. Максималното темпо, което този суперспортист може да развие, се равнява на 420 км/ч. За разлика от режима Handling, при избор на модус Highspeed Bugatti Chiron автоматично намалява притискателната сила върху задницата. „В случай, че водачът направи по-рязко движение с волана или използва спирачките, автомобилът автоматично преминава обратно в режим Handling, за да остане максимално стабилен. При толкова висока скорост е извънредно важно човек да внимава и за най-дребните детайли, дори за потрепването на листата на дърветата, защото един по-силен повей на вятъра е достатъчен да те отклони от идеалната линия“, обяснава Дюрхаймер.

Изключителен доставчик на гуми за този удивителен автомобил си остава Michelin. Това е единственият производител, който се е нагърбил с предизвикателството да създаде гуми, отговарящи на чудовищните параметри на Bugatti Chiron. Изпитанията на този автомобил в предсерийна фаза са изключителни за неговия сегмент: 500 000 тестови километра и редица краштестове – това не би било възможно без предимствата, които дава един голям концерн, какъвто е VW.
Предвидено е от модела да бъдат направени 500 екземпляра, 210 вече са поръчани. Съответните дами и господа със сигурност ще бъдат много щастливи да седнат зад волана – също както и ние. Очакваме този момент с нетърпение!

Текст: Йорн Томас
Снимки: Даниел Волщайн

Коментари
comments powered by Disqus