Отборът на Майкъл Андрети ще си партнира с американската автомобилна компания
Миналия февруари Майкъл Андрети обяви плановете си за участие във Формула 1 и вложи огромни усилия в това да обеди останалите десет тима, че неговата организация ще даде допълнителна стойност на шампионата, а няма да е поредният амбициозен план, последван от грандиозен провал. Заговори се дори и за придобиването на Sauber преди швейцарският тим да попадне в ръцете на Audi.
Желанието на Андрети за съжаление не се припокриваше с желанието на настоящите отбори. Тази седмица обаче президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем заяви, че се подготвя процедура за набиране на нови отбори във Формула 1. Това естествено разбуни духовете в падока, защото последният новак в шампионата е Haas F1 от 2016 година, а от предишния опит стартовата решетка да бъде удължена – през 2010 г. с Lotus, HRT и Virgin, не оцеля нито един тим.
I have asked my @FIA team to look at launching an Expressions of Interest process for prospective new teams for the FIA @F1 World Championship
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) January 2, 2023
Желанието на бин Сулайем, което между другото бе оповестено за първи в Twitter, не подмина и фамилия Андрети. Днес от Andretti Global, подразделението за Формула 1, съобщиха, че заедно с Cadillac стартират план за изцяло американски отбор в шампионата.
„Горд съм, че GM и Cadillac застават редом до нас и че заедно ще преследваме тази цел. И GM, и Andretti споделят любовта към състезанията. Сега имаме възможност да обединим нашата страст към моторспорта и любов към иновациите и да направим една истинска американска заявка за участие във Формула 1“, се казва в официалното съобщение към медиите на Andretti и GM.
Two icons. One pursuit. ????
— Andretti Autosport / #AllAndretti (@FollowAndretti) January 5, 2023
Andretti Autosport is thrilled to support the news of Andretti Global and General Motors with @Cadillac, two American powerhouses coming together to pursue the opportunity to compete in the @FIA @F1 World Championship.#CadillacVSeries #AllAndretti
Ако проектът на Майкъл Андрети успее, то неговата организация и GM ще трябва да платят входната такса от 200 милиона долара за нов отбор в шампионата. Не е ясно и кой от настоящите производители на двигатели ще се ангажира с директно партньорство с автомобилна компания от ранга на GM, защото е малко вероятно американците да стартират собствена програма.
В момента Cadillac работи активно по подготовката на своя LMDh прототип, който ще направи своя дебют в „24-те часа на Дейтона“ в края на настоящия месец.