Правителството във Великобритания въвежда изпита през 1935 г., загрижено от високия процент смъртност по пътищата
Г-н Бир от Кенсингтън Хол Гардън, Лондон W14, документира със своя бележка, като по този начин записва случилото се в историята - на 16 март 1935 г. за първи път във Великобритания се провежда изпит по шофиране.
Шофьорският изпит не е задължителен до юни 1935 г., докато от март същата година са проведени серия от пробни тестове и първият в историята е г-н Бир, който получава сертификат, което му позволява да придобие шофьорска книжка.
Изпитът по шофиране е опит да бъде документирано обучението на нови водачи и за намаляване на инцидентите по пътищата на страната. Правителствените данни показват, че 7343 души са загинали по пътищата на Великобритания през 1935 г., въпреки че по това време са се движели само 2,4 милиона автомобила. Пътният правилник, издаден през 1930 г., е бил ранен опит собствениците на автомобили да спазват основите на споделянето на пътя с други потребители.
Въведена е задължителна оценка за новите кандидати за шофьорски права, както и ново ограничение на скоростта от 30 мили в час (50 км/ч) за градските райони, както и пешеходни пътеки.
Британското издание Autocar изготвя подробен анализ на изпита по кормуване, като използва спомените на капитана от резерва Стюарт, който е бил началник на изпитващите във Великобритания. В началото не е имало изпитни центрове, така че кандидатите трябвало да отговарят пред оценител на предварително уговорено място. Представител на Autocar разговаря с капитан Стюарт за неговия огромен опит.
Първото издание на Британския пътен правилник е публикувано през 1931 г. и в него са публикувани реклами на списание Autocar.
Практическите елементи на изпита за 1935 е трябвало да бъдат изпълнени от повечето шофьори. Представител на Autocar се е подложил на изпит при изискванията като едно време – при аварийно спиране, потегляне по наклон, специален завой, сигнализация с автомобил или с ръка, паркиране и познаване на хоризонтална маркировка.
"Освен маневрите ми капитан Стюарт наблюдаваше поведението ми през цялото време. Общото време на изпита беше малко над половин час и изминатото разстояние беше около пет мили ", пише кореспондентът на списанието.
"Ако изпитът е успешно издържан, кандидатът получава розов сертификат, удостоверяващ, че е преминал. Ако той не успее, му издават се жълт".
Официалните данни показват, че през 1935 г. 63% от кандидатите за шофьори са били изкарали изпита. Със сигурност това е принудило водачите да променят поведението си на пътя по време на движение.
"Изпитът не е лесен ", казват от Autocar. "Много доброто познаване на правилника за движение по пътищата е задължително и той трябва да бъде спазван във всеки един от случаите. Капитан Стюарт подчертава, че основното изискване по време на изпитите е безопасността.