Нито един експлодирал акумулатор по време на тежките изпитания
В сегашния кръг от краштестове литиево-йонните батерии на Audi A3 E-Tron и Kia Soul EV се удариха в стената и останаха невредими. Kia с електрическото задвижване е много по-безопасен, отколкото с бензиново и получава четири звезди. Audi и Jeep Renegade завоюваха 5 звезди.
Audi A3 Sportback E-Tron постигна 5-звезден рейтинг по време на краштеста на EuroNCAP. Критика имаше относно безопасността на пътниците, отнасяща се за една недостатъчно разгъната въздушна възглавница от страна на водача, както и леко повишен риск от нараняване на горната част на тялото при страничния сблъсък. При изискванията за безопасност на децата са регистрирани недостатъци при стандартната функция за изключване захранването на въздушната възглавница на пътника до водача, при защитата на пешеходците слабостите са свързани с твърдия преден капак и неогъващите се А-колони.
Kia Soul EV по-безопасен в сравнение с бензиновата
5-звезден рейтинг завоюва и новият Jeep Renegade, при който тестващите регистрираха по-добра защита на предните и задни подглавници при удар отзад. Що се отнася до защитата на пешеходците, Renegade показа същите слабости, както при многото конкуренти с прекалено твърдия ръб на предния капак и доста твърдите A-колони.
Kia Soul се представи с две версии на краштеста на EuroNCAP - веднъж с бензинов двигател под капака и веднъж като чисто електрически вариант. В крайна сметка, и двете версии завоюваха4 звезди. Автомобилът с бензиновия двигател показа при челния сблъсък недостатъчна стабилност на предницата и скъсани заварки в областта на краката, което съответно увеличава риска от нараняване на долните крайници.
Електрическата версия EV остава обаче стабилна и достигна съответно повече точки. Страничния удар обаче, показа по-голяма опасност от нараняване на горната част на тялото и за двете версии. Оказа се, че в хода на производствения цикъл Kia е променила спецификацията на страничната въздушна възглавница. От Kia обещават да модернизират старите модели спрямо новия стандарт. По отношение защитата на пешеходците, и тук отново е посочен твърдият ръб на предния капак и А-колоните. Само електрозадвижването остава стабилно по време на изпитанието.