100 екземпляра ще бъдат сглобени и предложени на цена 2 млн. паунда за единия без данъците
Суперавтомобилът T.50, който в момента е в процес на разработване в халетата на Gordon Murray Automotive, ще се задвижва от 3,9-литров V12 двигател, проектиран в сътрудничество с Cosworth, от който британският производител вече ни предлага първи визуален и аудио обзор.
Суперавтомобилът T.50, представен от „бащата“ на McLaren F1, южноафриканския инженер Гордън Мъри, е 50-ият модел (състезателни и пътни автомобили заедно), разработен от него (оттук и името му T .50), а също така използва технологични решения, които вече видяхме в предишните му творения.
Автомобилът, проектиран от Gordon Murray Design, дъщерната компания на Gordon Murray Automotive, всъщност ще има пилотска кабина с централно разположение като McLaren F1, а също така ще използва принципа на притискането към пистата, създаден с Brabham BT46B от Формула 1, за да бъде оптимизирана неговата притискателна сила. Аеродинамиката му ще бъде финализирана в тунел, благодарение на партньорството, подписано в края на миналата година с екипа на Racing Point от Формула 1, собственост на канадския бизнесмен Лорънс Строл.
Суперавтомобилът T.50, който ще покаже ограничено тегло от 980 кг благодарение на конструкцията от въглеродни влакна, ще разполага с 3,9-литров V12 атмосферен двигател, известен като GMA V12 и разработен от Cosworth в своите работилници в Нортхемптън. Двигателят, който ще бъде монтиран в задната централна позиция, ще развива мощност от 659 к.с. и 450 Нм (при 12 100 оборота в минута), изпратени към задните колела. Тази моторизация може да бъде свързана с интегриран стартер / генератор с мощност 48 волта, който в режим Vmax ще предлага допълнителни 30 к.с., което позволява на T.50 да получи за 3 минути мощност 700 к.с.
Новото творение на Gordon Murray Automotive трябва да бъде представено през 2021 г., а началото на производството е планирано за началото на 2022 г. 100 екземпляра от T.50 ще бъдат сглобени и предложени на цена 2 млн. паунда за единия без данъците.