През 2010 г. ще настъпят някои съществени промени в GT категорията. В американските серии „Льо Ман“ например ще има само един клас, а не както преди GT1 и GT2. Това е и причината за дебюта на новия Corvette C6.R.
Американският състезател ще споделя много повече общи компоненти със серийния си събрат ZR1 спрямо предшестващия го прототип. В това число влизат алуминиевата рама и шаси, управлението, аеродинамичният пакет и дизайна на каросерията. Карбоновите спирачни дискове са отстъпили място на класическите стоманени, а колелата не са от магнезиеви сплави, а от алуминий.
„Една от най-големите ползи, които ни дава спортната програма на Corvette, е възможността да представим технологичния трансфер между състезателните и серийните автомобили“, коментира Марк Кент, мениджър в GM Racing.
„Промяната към един унифициран GT клас ще ни позволи да се състезаваме рамо до рамо с производители, с които заемаме една ниша на пазара, като същевременно ще увеличим дела на серийните компоненти в Corvette C6.R и значимостта на състезанията за нашите клиенти. Това е стъпка, която ще гарантира позиции на Corvette в сферата на бъдещите спортни автомобили, базирани на серийни модели и промяна, която напълно съответства с търговските цели на GM.“
За собствениците на Corvette това е отлична новина. Едва ли има човек, който да не иска да притежава максимално близък автомобил до състезателния прототип на дадена компания. Това обаче донякъде разваля магията на спорта. До края на сезон 2009 под капака на Corvette C6.R ще работи шеслитровият V8, който е дериват на седемлитровия LS7.R от GT1 класа. Максималната му мощност е 470 к. с., което е със 120 по-малко спрямо предходната версия. През 2010 г. обаче предстои нова диета, а именно 5,5-литров V8.