Компанията Audi гарантира на своите почитатели, че до края на десетилетието ще дебютират петнайсет нови модела, като специално внимание ще бъде отделено на корсоувър сегмента. Авангардът на офанзивата от Инголщат стартира в Женева с A5 купе, но същинското нашествие започва в Шанхай с концептуалния Cross Coupe Quattro.
Предшественикът на новия Q5 е четириместен високопроходим автомобил с редуцирани габарити, оборудван с четирицилиндров турбодизелов агрегат.
Дължината на Cross Coupe Quattro е 4,38 метра, широчината – 1,82 метра, а междуосието – 2,60 метра, което го поставя само с една идея над A3 Sportback. Логично с оглед на цялостната концепция на модела височината достига 1,60 метра, което осигурява на пътниците необходимия комфорт в купето и повдигната стойка на офроуд автомобил.
Във визуално отношение се откроява фабрично изработения сгъваем покрив, еднокомпонентните предни светлини, базирани на LED технологията, агресивната трапецовидна радиаторна решетка и масивните 20-инчови колела (245/45 R20).
Двигателят на Cross Coupe Quattro е разположен напречно. Представеният в Шанхай модел разполага с двулитров дизелов агрегат, който благодарение на common-rail технологията и пиезоинжекторите за впръскване на горивото достига максимална мощност от 204 конски сили и въртящ момент от 400 Нм в диапазона от 2000 до 3500 об/мин. Въпреки отличните динамични характеристики новият корсоувър на Audi има среден разход под 6 литра на 100 км пробег и изключително ниски нива на вредни емисии, отделяни в атмосферата, благодарение на филтъра за твърди частици и Bluetec технологията.
Cross Coupe Quattro е оборудван и с иновативно окачване, система за задвижване на четирите колела Haldex AWD и трансмисия с два съединителя S-tronic, които в комбинация осигуряват три отличителни настройки на автомобила: “динамична”, “спортна” и “икономична”.
Спирачната система също е пригодена за максимално функционална и ефективна експлоатация. Керамичните дискове редуцират теглото на машината с цели 20 килограма и осигуряват над 300 000 километра пробег без необходимост от подмяна. Естествено най-големите плюсове са намаленият до минимум “фадинг” ефект и отличните спирачни характеристики на автомобила дори и с максимален товар.
Иновативните технологии са залегнали сериозно и в интериора на Cross Coupe Quattro. Най-впечатляващият компонент е новият контролен панел, чийто монитор позволява проектирането на два образа в зависимост от ъгъла, от който е наблюдаван. По този начин водачът може да следи онборд информацията на екрана, а неговият спътник да гледа на същия дисплей телевизионни предавания, DVD филми и т.н.