Зад волана на новия суперпрактичен модел на Dacia
Дълъг като комби, просторен като ван със 7 места и изглеждащ като SUV – новият JOGGER сякаш създава свой собствен клас. Освен максимум практичност, той демонстрира красива външност и изненадващо добра изработка. И е, традиционно за марката, на смазващо изгодна цена.
Хубаво е, когато някой знае какво иска. Тогава може да си поставя ясни цели и да търси път да ги постига. Френско-румънската DACIA прави точно това и от години е логичния избор на рационално мислещите, на тези, които избират с разума и джоба си, а не водени главно от емоция. Макар че и естетите трудно ще намерят кусур на последните модели по дизайн и качество. За последната година DACIA е на трето място по продажби към нефирмени клиенти в Европа и на първо място във Франция. Безспорното Sandero вече пета поредна година е най-продаваната лека кола на Стария континент, а неспиращия пред нищо Duster е на челното място при кросоувърите от 2018 г. досега, пак към физически лица. Очакванията са новият JOGGER да е силно попълнение в гамата като фамилен автомобил. Предварителните маркетингови проучвания сочат, че той ще дръпне поне 60% нови клиенти, не само за марката, но и за цялата група.
Практичност във всеки детайл, но не за сметка на естетиката
Външната визия е силно модернизирана спрямо някои далечни предшественици. Купето е дълго 4,55 м, с 16-цолови колела и клиренс 20 см, който придава така важното за пазарен успех офроуд излъчване. Междуосието достига внушителните 2,90 м и това отваря много пространства в купето и осигурява комфортно возене. Релсите на покрива са елегантни, но по-важното е, че са от умния модулен тип – с бърз демонтаж се поставят напречно и осигуряват товароносимост 80 кг. Така ни отпада допълнителен разход за горен багажник, без да се налага да търсим къде да го прибираме, когато не го използваме. Задната врата с електрическо задвижване е удължена и разширена, така че да осигурява лесно товарене на обемисти неща в бездънното багажно отделение, чийто обем достига до 2094 л при свалени облегалки.
Вътре в купето скокът в качеството е осезаем още от първото влизане. В таблото има вградени по дължина текстилни участъци, които разделят контролните уреди и дисплея на комуникационната система от модулите за управление на климатика. Седалките са приятна изненада – комфортни за сядане и чудесно разположени, с достатъчно място и видимост за всички седем пътуващи. Вторият ред е разположен по-високо от първия с 55 мм, а третият ред е с 25 мм над втория. На най-задните две седалки е учудващо просторно – 855 мм във височина и 127 мм за краката. Аз съм едър мъж и се чувствах добре там, заедно с още един колега от същия калибър. Видимостта от третия ред също е чудесна – най-задните странични стъкла са удължени надолу значително. Дори при 7 души в колата, отзад остават 212 л багажно пространство, докато 5-местната версия ни дава невероятните 829 л, плюс още 23 л хитри места за вещи из пътническия отсек. Товароносимостта също впечатлява – 652 кг.
Повече за впечатленията ни от Dacia Jogger, както и за много други теми от света на автомобилите ще откриете на страниците на мартенския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.
Текст: Борислав Цаков