На пазара ще се появи през февруари догодина, цените още не са обявени
Mercedes-AMG пуска в надпреварата върховите си варианти на C-класата не само с атмосферен, но и с компресорен V8 двигател. Mercedes C63 AMG ще отбележи световната си премиера на автомобилното изложение в Париж 2014.
Тенденцията за намаляване на разхода не дава мира на Mercedes-AMG. Досега в Mercedes C63 AMG и C63 AMG T-модел туптеше сърцето на атмосферния V8 с работен обем 6,2 литра и мощност 487 к.с.. Но в новия Mercedes C63 AMG, който ще дебютира на автомобилното изложение в Париж, атмосферният вече няма място.
Действително AMG продължава да разчита на „осмака”, но с намален до 4,0 литра обем. Мощният седан и спортното комби успяват да изцедят от осемте си цилиндъра почти същата мощност, а именно 476 к.с., които отговарят на стандарта Eвро 6, благодарение на Biturbo.
Mercedes C63 AMG S с 510 конски сили
Моля? Единадесет коня по-малко в сравнение с C63 на серията 204. Не се притеснявайте, правилно сте прочели. S-вариантът генерира 510 к.с. от сърцето на V8 (работно обозначение M177), тясно свързан с двигателя на AMG GT. Там максималният въртящ момент възлиза на 700 Нм.
Във връзка с това родството на двигателите V8 се вижда. Компресорите в Mercedes C63 AMG не са разположени на стойки близо до цилиндрите, а са вмъкнати между двата реда цилиндри на V-образния двигател. Предимството на тази подредба е: компактно изпълнение, по-добра комуникация и минимални емисии на отработените газове. Недостатъкът: вътре във V8 става много бързо горещо, затова му е необходимо специално охлаждане.
За да се разположи агрегатът в предната част на C63, инженерите трябваше да удължат предната част на C-класата с 5,4 см. Двигателят е куплиран със седемстепенна автоматична трансмисия, при която предавките са по-бързи в сравнение с предходния модел и реагират бързо на командите на водача посредством алуминиеви превключвателни лостчета.
100 км за 4,0 секунди
Така оборудван, Mercedes C63 AMG спринтира за 4,1 секунди (Т моделът - 4,2 секунди). Благодарение на своята по-голяма мощност S вариантът вдига показанието на хронометъра с една десета повече (Т-модел: 4,1 секунди). За сравнение: на предишната версия бяха необходими 4,4 секунди за стандартния спринт. Въпреки подобрените показатели Mercedes е особено горд с намаления разход на гориво. В прессъобщението се казва, че C63 е най-икономичният във високия висок клас осемцилиндров автомобил по целия свят. Атлетът ще консумира около 32% по-малко, отколкото преди.
Технически данни на Mercedes C63 AMG
Mercedes AMG C63 S C63
Задвижване : задно Задно
Обем: 3982 куб. см 3982 куб. см
Мощност: 510 к.с.(375 kW) 476 к.с. (350 kW)
при 5500 – 6250 об/мин 5500 – 6250об/мин
Макс.въртящ момент: 700 Нм 650 Нм
при 1750 – 4500об/мин 1750 – 4500 об/мин.
Скоростна кутия : AMG-Speedshift 7 степенна AMG-Speedshift 7 степенна
Разход л/100 км: 8,4 - 8,2 (8,6 - 6,4)* 8,2 (8,4)*
CO2 (г/км): 195 - 192 (200 - 196)* 192 (196)*
Ускорение (0-100 кч/ч): 4,0 сек (4,1сек)* 4,1 (4,2сек*
V-макс: 250 км/ч** 250 км/ч**
cW: 0,34 0,33
Гуми отпред: 245/35 ZR 19 245/40 ZR 19
Гуми отзад: 265/35 ZR 19 265/40 ZR 19
Предни спирачки: Вентилирани, перфорирани дискове,
Вентилирани, перфорирани дискове
Задни спирачки: Вентилирани, перфорирани дискове Вентилирани, перфорирани дискове
Обем на багажника (л): 490 - 1510 490 - 1510
Нетно тегло/товарно тегло (кг): 1800 / 460 1785 / 475
Общо тегло (кг): 2260 2260
В сравнение с обикновената C-класа, AMG инженерите подсилиха конструкцията на шасито, за да може мощната версия да издържи съгласно изчисленията увеличените надлъжни и напречни усилия. Освен това предните калници на C63 AMG са станали по-широки всеки с по 14 мм. Двете издутини върху предния капак подчертават мощната визия.
За да може Mercedes C63 AMG да влиза в завоите подобаващо на мощността, автомобилът е оборудван с фронтален сплитер. Вложка в дифузора с три перки редуцира подемната сила в задната част. Седанът има на капака на багажника хромиран кант, а Т–модела вместо това има спойлер на покрива. Хромирани двойни накрайници на спортната AMG изпускателна система финализират визията. Специфични дизайнерски елементи в екстериора и интериора открояват S-вариантите от "нормалните" версии.
Mercedes C63 AMG S с електронен диференциал с ограничено приплъзване
Водачът е разположен върху стандартна спортна седалка. По желание клиентите могат да си поръчат специални кресла, в които комфортно да потъват с подсилена странична опора. Пилотът управлява с трилъчев волан, а циферблатът с карбонова визия седи непосредствено пред погледа му. Интериорният дизайн на C63 AMG е съобразен с актуалния дизайнерски стил на Mercedes.
Mercedes C63 AMG предлага на своите пътници от една страна спортно шофиране, а от друга страна - достатъчно комфорт при дълги пътувания. За да се избегнат нежелани луксации при шпагата, AMG интегрира своя Ride Control спортно окачване с електронно регулируиеми амортисьори (серийно). Само с натискане на един бутон окачването се регулира в три степени.
Посредством AMG Dynamic Select пилотът може да избира измежду множество режими. Върховото постижение е Race-режимът, изключително само за Mercedes C63 S, който е предназначен за бързи обиколки по състезателните писти. За да вдигне мощността на пистата, S-моделът разполага с електронен заден диференциал с ограничено приплъзване, който е много по-чувствителен и по-бърз в сравнение със стандартния механичен диференциал с ограничено приплъзване в C63.
Инсталирано е също така и електромеханично управление с променлив усилвател, който се напасва спрямо скоростта, спрямо страничното ускорение и избраната програма на шофиране. Ако не е необходимо, ESP позволява да бъде деактивиран.
Опционална високофункционална изпускателна система
Mercedes C63 AMG е оборудван стандартно с 18-цолови джанти, S-вариантът - с 19 цола. За отрицателното ускорение отговаря високоефективна керамична спирачна система. За слуха има спортна система за отработените газове с изпускателна клапа, която позволява на двигателя в зависимост от настройката да издава деликатен или гърлен звук. По желание и за двата варианта на двигателя са предвидени клапани на изпускателна система с три различни възможности за превключване. За безопасността на пътниците се грижат различните системи за асистиране, като например система за предотвратяване на умора и предупреждение за сблъсък (серийно).
Mercedes C63 AMG S ще стартира на пазара през февруари 2015. C63, както и C63 S Т модел следват два месеца по-късно. Цените все още не са обявени.
Специално за пазарния старт ще има 1-во извънредно издание (C63 и C63 S).
Характеристики:
• Лети джанти с размери 8,5 х 19 и 9,5 х 19 в кръстосан дизайн на спиците, боядисани в матово черно с червено боядисани спирачни апарати
• Гуми 245/35 R 19 (отпред ) и 265/35 R 19 (отзад)
• Нощен пакет (A-фланг и украсителна лайстна в лъскаво черно, корпусите на външните огледала в черен гланц, лайсните на страничните прагове в лъскаво черно, украсителна бордова ивица и прозорците в черен гланц, радиаторна решетка с двойни ламели в сребист хром, топлоизолиращи тъмно матирани стъкла от B-колоната)
• Ръб в лъскаво черно (само за седана)
• Черно хромирани двойни накрайници на ауспуха
• Червени акценти (фолирани) за радиаторната решетка и външните огледала
• Спортни ивици странично в матово графитено сиво (фолирани) над страничните облицовки на праговете
• Специални седалки, панели на вратите и подлакътници в черна кожа напа в диамантен дизайн и червени контрастиращи шевове
Червени дизайнерски колани
• Волан в специално изпълнение от микрофибър Dinamica, отдолу плосък, с червена 12-часова маркировка, червени украсителни контрастни шевове, бие на волана в сребърен хром с обозначението 1-во издание/1 Edition и сребристи алуминиеви лостчета