Кемперът отново е плод на дългогодишното партньорство с Westfalia
Mercedes представи на специализираното изложение Caravan Salon новия Marco Polo, базиран на новия Mercedes V-класа. Кемперът отново е плод на дългогодишното партньорство с Westfalia и ще задоволи най-претенциозните очаквания за "максимална функционалност с естетика и стил".
Marco Polo с дискретно осветление
Mercedes предвижда за интериора на новия Marco Polo здрав под в яхтен дизайн. Хедлайнерът и страничните стени са тапицирани в светъл плат. Калъфите на седалките имат опция за ярък или тъмен цвят. Докато мебелите са запазили порцелановия си оттенък, един декоративен елемент контрастира с покритието си в черен лак, което достига до арматурното табло и по този начин компилира дневната и пилотската кабина в едно цяло.
За домашния уют се грижи дискретното LED осветление в долния ръб на кухненската стена. Който се нуждае от по-голямо осветление, би могъл да включи двете основни осветления, както и четирите лампи за четене. Освен всичко това под покрива на борда има светлини в стил лебедова шия.
Седалка с надуваеми страни
Кухненският модул се състои от едно голямо чекмедже с отваряне и самозатваряне в аптекарски стил, две малки чекмеджета със самозатваряне, които се отварят при сгъваемото легло и голямо отделение за съхранение с плъзгаща се врата. В задната част на новия Marco Polo има гардероб с плъзгащи се врати, релси за закачане на дрехи и подвижна огледало с осветление.
Кухнята разполага с два плота за готвене с две газови горелки, мивка, компресорен хладилник (с вместимост 40 литра, регулируем до минус 20 градуса), всичко това е скрито зад параван от закалено стъкло, което след сгъване продължава да пропуска светлина в интериора. Резервоарът за чиста вода е с вместимост 38 литра, а за отпадъчна - 40. И двата се намират вътре в превозното средство и са изолирани против замръзване.
На кухненската стена има дори сгъваема маса с монтиран крак, която когато не се ползва е сгъната в непосредствена близост до седалката. Освен това двамата пътници на двойната седалка (с надуваемите страни) и двамата пътуващи отпред могат да се хранят един срещу друг посредством въртящите се на 180 градуса седалки на водача и на пътника до него.
Две двойни легла в Marco Polo
Когато дойде време за лягане, двойната седалка се превръща в единично или голямо двойно легло 2,03 м х 1,13 м. За да не пречат на добрия сън закопчалките на коланите, двойната седалка е леко повдигната. Под високия покрив на новия Marco Polo има вградено още едно двойно легло с размер 2,05 м х 1,13 м. Тук пътниците лежат на дунапренен матрак върху подматрачна рамка. За по-голяма сигурност може да има и защитна преграда.
Люкът на новия Marco Polo, базиран на Mercedes V-класа, е изработен от фибростъклена пластмаса (GFK) на сгъваем мях от прозрачен и водоустойчив плат. Който не желае ръчно задвижване, на разположение е опцията с електрическо. В сравнение с визията на предшественика, той е определено с доста по-увеличена височина в задната си част. Ако подматрачната рамка не е необходима, тя може да се сгъне отстрани. Като цяло, Marco Polo предлага височина от 1,98 метра при спуснат люк.
Останалите акценти на кемпера на Mercedes Marco Polo включват стандартно както следва:
• електрически вентилационни прозорци, отзад в дясно
• цветно остъкляване от черно стъкло в задната част
• ролкови щори отзад
• завеси за предното стъкло и предните странични прозорци
• два къмпинг стола и масичка за навън
Има опция на отварящ се заден прозорец, отделно от вратата на багажника и електрически заден капак Easy-Pack. По отношение на функциите за безопасност, Marco Polo е ориентиран към сегашната V-класа, на борда са също така и известните дизелови двигатели до 190 к.с.
Новият Marco Polo ще може да се поръча в Германия от 29 юли 2014, цените ще варират като предшественика на основната версия, която струва 51 000 евро.