Южнокорейците ще представя на изложението CES в Лас Вегас нов модел на горивни клетки
Hyundai ще представи на изложението CES в Лас Вегас нов модел на горивни клетки. Студия, близка до серийния вариант, вече беше представена на ix35 Fuel Cell в Корея. Пред нас са най-новите снимки и информация.
Hyundai ще разкрие детайли и новото име на SUV-а на горивни клетки едва при откриване на изложението. Предварително разкриха само това: кросоувърът е оборудван с нови технологии ADAS (Advanced Driver Assistance System). Освен това южнокорейците хвърлиха светлина и на новия интелигентен кокпит, който дори има KI гласови команди. Седалката на водача разполага с функция за проверка виталността на водача и неговия комфорт.
На автомобилното изложение в Женева в началото на 2017 със студията Hyundai FE (Future Eco) Fuel Cell Concept Hyundai вече хвърли светлина на предстоящия SUV на горивни клетки. През август корейците показаха в на собствен терен модела FCEV от следващото поколение на Hyundai.
Дизайнът е почти същият като на серийния автомобил
Дизайнът на представената в Корея студия демонстрира доста черти на серийния вариант. Лицето на кросоувъра FCEVV е с трапецовидна радиаторна решетка с напречни ламели и вълнообразни инкрустации, ултра плоски LED фарове, свързани със светлинна лента, както и престилка с подчертана защита и странични L-образни въздухозаборници.
Арките на колелата и страничните прагове се открояват от каросерията посредством пластмасови облицовки. На ниво прагове по фланговете има допълнителни алуминиеви апликации, дръжките на вратите благоприятстват аеродинамиката. Перфорираните D-колони също спомагат за намаляване съпротивлението на въздуха.
В арките на колелата се въртят алуминиеви джанти,а корпусите на външните огледала са в черно и на покрива на SUV-а има рейлинг.
По-голям пробег и повече мощност
От страна на задвижването е заложено на четвъртото поколение горивни клетки на Hyundai. Ефективността му се оценява на 60% и по този начин е с около 9% по-висока от предишното поколение, подобно на ix35 Fuel Cell. С едно зареждане на резервоара Hyundai е определил пробег от 580 километра (корейски стандарт). Диапазонът според европейския цикъл на движение NEFZ възлиза на 800 км, като по този начин е повече от 100 км в сравнение с предшественика. Увеличена е също така и мощността, която сега е определена на 163 к.с. Възможностите за студен старт също са увеличени. Новото поколение трябва да може да стартира дори и при температури минус 30 градуса по Целзий. Допълнително подобрените компоненти, като например подреждането на мембранните електроди и биполярните пластини, имат за цел да допринесат за намаляване на производствените разходи.
Резервоарите за водород също са оптимизирани. Вместо два съда под налягане с различен размер трябва да бъдат инсталирани три идентични компонента. Новите резервоари за водород с високо налягане гарантират по-голяма сигурност и същевременно оптимизирано съхранение на водорода, същевременно с това са по-тънки в сравнение с предшественика.
Интериорът на студията залага на широк инструментален панел с голям дисплей. Футуристичният дизайн и близостта до природата се подчертава комбинацията на тапицерията на седалките от плат и кожа – велур.