От януари 2016 г. новите модели ще бъдат подложени на нови тестове в реални пътни условия
След аферата Volkswagen Европейската комисия реши да увеличи праговете на вредните емисии, за да се съгласи с новите процедури за тестване на замърсяването на околната среда . Въпреки това привидно спокойствие, въвеждането на новите изисквания за автомобилите няма да бъде толкова просто.
Случаят Volkswagen с дизеловите двигатели, който бушува вече в продължение на повече от месец, ще има поне един положителен ефект: това ще направи възможно отстраняването на недостатъците на настоящите тестове на замърсяване на околната среда и ще направи необходимото цялостното им преразглеждане. По този начин, от януари 2016 г. новите модели в допълнение към настоящите лабораторни изследвания ще бъдат подложени на нови тестове в реални пътни условия. Голямото разминаваме между лабораторните резултати и тези от действителността многократно вече се доказва, Европейската комисия реши да създаде различни прагове за двата вида тестове и по този начин ще повиши тези в реални условия.
В резултат на това от септември 2017 г. праговете на емисиите от азотен оксид при реалните тестове ще бъдат по-високи със 110% в сравнение с тези от лабораторни изследвания. Тази разлика след това ще бъде намалена на 50% през януари 2020 г. На първо място, предстоящите промени в европейското законодателство ще доведат до успокояване на настроенията сред автомобилните производители , а що се отнася до общественото здраве, нещата не са толкова прости. Макар да е доказано, че емисиите от дизеловите автомобили в момента са с 400% по-високи в действителност, отколкото в лабораторните тестове, едно отклонение от само 110% през следващите две години е значително предизвикателство за индустрията.
Новите цели са достатъчно амбициозни и ще доведат до по-конкретна представа за замърсяването на автомобилите, които купуват клиентите.
Разбира се, всички тези мерки са вече във фаза обсъждане, и в някои от дискусиите доминират интересите на конструкторите за сметка на здравето на хората. А от Комисията отговориха, че „постигането на споразумение ще доведе до значително намаляване на разликата между реалните показатели на замърсяването и тези в лабораторни условия, което от своя страна вече е успех на фона на сегашното положение”, пише вестник Le Point.