Това се дължи благодарение на успешните продажби на новия кросоувър XC90
Volvo Cars отбелязва печалба през първото тримесечие на годината благодарение на успешните продажби на новия кросоувър XC90.
Оперативните приходи на шведската компания през тримесечието нараснаха до 3,1 милиарда шведски крони (392 милиона долара ) в сравнение със загубите от 11 милиона крони година по-рано, се казва в официално изявление на Volvo днес.
Volvo, значително по-малък играч в сравнение с Daimler Mercedes-Benz и BMW, заяви, че трябва да повиши рентабилността си до нивото на конкурентните производители на премиум автомобили през следващите години, като целта е оперативният марж да достигне 8% ..
Новите седан S90 и комби V90, представени наскоро на пазара, ще дадат допълнителен тласък на продажбите и приходите на марката по-късно тази година. Volvo обяви оперативен марж от 7,5% за тримесечието, като по-скъпият XC90 увеличи както продажбите, така и приходите. За сравнение, оперативният марж на BMW през първото тримесечие е 9,4%.
Нетните приходи са увеличени с 24% до 41,7 милиарда крони, казват от Volvo.
"Новият XC90 доказва, че клиентите високо оценяват промените във Volvo Cars - един от всеки пет нови автомобила Volvo, продадени през първото тримесечие, е XC90", каза изпълнителният директор на компанията Хакан Самюелсон.
Самюелсон заяви, че очаква новите S90 и V90 ще окажат "подобен положителен ефект" върху продажбите. Автомобилите бяха обявени през първото тримесечие и ще влязат в серийно производство по-късно тази година.
Както е известно, китайският концерн Zhejiang Geely Holding Group купи Volvo от Ford Motor Co. през 2010 г. XC90 е първият му модел, разработен под шапката на Geely.
Volvo инвестира 75 милиарда крони в разработване на нови модели и разширяване на производствени мощности, за да осигури стабилна основа на компанията на премиум пазара, нещо което при Ford беше невъзможно.
Продажбите на Volvo през първото тримесечие на годината скочиха с 11,9% до 120 591 единици.
Отделно от това, във вторник от Volvo споделиха, че продажбите на автомобили в САЩ и Европа са нараснали с 11,3% до 42 434 единици през април, като по този начин компенсират по-слабото търсене в Китай. За четирите месеца на годината глобалните продажби на марката скочиха с 12% до 145 845 автомобила .