Наследникът на D8 GTO ще е по-бърз, по-силен и по-голям
Ерата на легендарния D8 GTO (вижте галерията с пистовата версия JD70 R) приключи, заяви холандският производител на спортни автомобили Donkervoort. Но това не означава, че фирмата ще престане да произвежда спортни машини – защото в същото съобщение холандците обявиха начало на ерата на Donkervoort F22, чийто старт предстои.
Удоволствието зад волана остава, но с повече комфорт
Все още няма подробности за новия F22, но пък има щедри обещания. Donkervoort F22 отново ще бъде суперавтомобил и е разработен с хиперкар технология. И той отново ще се концентрира изцяло върху темата за удоволствието от шофирането. В сравнение с D8 GTO, F22 вдига още повече летвата по отношение на мощността и динамиката на пътя. Въпреки това F22 вероятно ще бъде и по-голям. Темите за пригодност за ежедневна употреба, комфорт, вътрешно пространство и улеснения за потребителя също получават много повече внимание от преди.
Въпреки това F22 няма да е внушителен кръстосвач. Холандците заявяват, че се прицелват към тегло доста под 1000 килограма.
Името очевидно се основава на американския изтребител Lockheed Martin F-22 Raptor, който е особено известен със своите стелт свойства. Donkervoort включва слогана „Вие никога няма да го видите как се приближава. Ще си струва теглото“ в своя тийзър.
Не е известно дали ще бъде запазен класическият дизайн в стила на Lotus Super Seven. За последно D8 GTO се подвизаваше с петцилиндров турбомотор с 415 к.с. от Audi, който привеждаше в движение само 680 килограма в двуместния автомобил.
Заключение
Donkervoort обявява наследник на D8 GTO. Той щял да бъде по-динамичен и по-здрав, но и по-голям и по-удобен. Очевидно клиентите искат не чак толкова радикален модел.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Donkervoort