Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

DR 3: Нов играч

03.04.2020 15:26

Зад волана на базовия модел на новата за българския пазар италиано-китайска марка - DR

На софийското автомобилно изложение през октомври фирма Автомотор Корпорация, която от дълги години е официален представител на Citroen за България, представи официално на родния пазар марката DR Automobiles. Накратко - DR Automobiles е италианска фирма, която се занимава със сглобяването на китайски автомобилни модели, познати на редица пазари под марките Chery Automobile и JAC. Става дума за подход, който у нас добре познаваме от времето на съвместната работа между Litex Motors и китайския производител Great Wall. На родния си пазар марката DR може да се похвали с определени успехи, чието начало беше поставено от силно напомнящия за Suzuki Liana модел DR 5. През последните години гамата на DR Automobiles беше основно обновена и сега вече включва четири модела, всички в стила на моделните кросоувъри. Логиката на моделните означения е пределно проста - най-малкият и най-достъпен модел е DR 3, над него се позиционира по-дизайнерския DR 4, следва ветеранът в гамата DR EVO, а ролята на флагман се изпълнява от DR 6. Всички модели са с предно задвижване, но "приключенската" им визия и високия клиренс ги превръщат в кросоувъри, макар и без всъдеходни амбиции.

Първа среща

DR 3 е модел от малкия клас, който по визия и замисъл силно се доближава до Dacia Sandero Stepway, която именно би следвало да бъде смятана и за негов основен опонент. На основата на сравнително проста и достъпна техника от малкия клас моделът предлага самоуверена кросоувър визия, дължина на каросерията 4,20 метра, защитни панели в контрастен цвят и сравнително голям пътен просвет, има и опция за двуцветно изпълнение на каросерията. Вътре ви очаква стил от 90-те, в който обаче са интегрирани и модерни решения като например осеминчов LCD сензорен екран на инфо-развлекателната система с вградена навигация и аналогови контролни прибори с доста съвременен дизайн (очевидно вдъхновен от новите модели на BMW. Оборудването е доста богато и включва модерна мултимедия, темпомат, камера за заден ход, пълен пакет електрически стъкла и огледала и мултифункционален волан и доста други неща. Общо взето, ако сравнявате този автомобил с да речем продадения в доста голям тираж у нас Great Wall C10 Voleex, то DR 3 се усеща доста по-модерен и с абсолютна сигурност - много по-просторен. Ако го съпоставите обаче с Dacia Sandero, честно казано по отношение на ергономията и усещането за качество румънският модел в някои отношения като че ли е по-сполучлив.

На пътя


Време е за потегляне. Под предния капак работи 1,5-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене, който е собствена разработка на Chery Automobile. Китайската компания дори доставя някои версии на този агрегат на латиноамериканското подразделение на Fiat. В случая с DR 3 откриваме най-слабото му изпълнение със 106 конски сили (за версията на бензин) или 98 конски сили за модификацията със задвижване на пропан-бутан. В нашия случай изпробваме качествана на газовия модел. Първото усещане, което получава човек от задвижването, е че двигателят е доста гласовит и определено не проявява ентусиазъм при набиране на обороти. Тягата му е относително добра единствено при обороти около средните - при ниските му липсва сила, а при високите сякаш му свързва въздуха. В допълнение към това работата със съединителя и петстепенната механична трансмисия също успява да ни върне някъде в началото на 90-те, при това не задължително в добрите неща, които се сещаме за този период.

Автомобилът съвсем очаквано е доста далеч от спортния темперамент, но пък возията му по лош асфалт или по черни пътища е доста прилична - което наред със солидния клиренс се очаква да бъде сред основните аргументи в полза на DR 3.

Цената

Цените на DR 3 започват от 29 290 лева за бензиновия модел и от 31 090 лева за модификацията на пропан-бутан. И именно тук поне според мен идва доста интересния въпрос срещу кои модели на пазара е насочен този продукт. Една сравнима Dacia Sandero Stepway, която може да се похвали с не по-малко атрактивна визия, чудесна техника и отлична функционалност, струва 26 590 лева с бензинов турбомотор със 100 к.с., а стандартно Sandero на газ се продава 24 990 лева - с най-богатото оборудване. Честно казано, в сегмент, където цената е определяща, DR 3 изглежда малко скъп за това, което предлага. Сам по себе си автомобилът би бил нелошо бюджетно предложение за тези, които търсят визията на високопроходим модел плюс богато серийно оборудване, но някои конкуренти предлагат повече срещу по-ниска цена. И несъмнено имат по-добър имидж, докато DR тепърва предстои да се утвърди като нов играч на пазара. Може би по-големите им модели ще ни впечатлят повече - скоро ще се постараем да ви срещнем и с тях.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus