Време е за втори път да ви срещнем с модел на марката DR
Трябва да призная, че след тестовото ми шофиране с DR 3 останах с по-скоро смесени чувства - да, автомобилът има своите предимства, но има и недостатъци, които би било малко пресилено да се определят като пренебрежими. А цената му от своя страна е в най-добрия случай разумна, но не и ниска на фона на конкуренцията. Вероятно именно заради това бях леко резервиран преди да се срещна с малко по-големия модел на марката - DR 4. И именно заради това този път изненадата ми се оказа дори по-голяма от очакваното, при това в положителен смисъл.
Добро първо впечатление
Без да претендира да бъде някакъв шедьовър на автомобилния дизайн, DR 4 изглежда свежо и модерно, успявайки да спечели симпатиите на учудващо голям брой наблюдатели. Външното оформление следва стила на градските кросоувъри и се характеризира с доста динамични линии, особено в областта на страничната линия на автомобила. Двуцветното изпълнение на каросерията също има принос за атрактивното излъчване на автомобила. Много важно е да се отбележи, че доброто впечатление тук ни най-малко не изчезва, когато се настаните във вътрешността на модела. Защото отвътре DR 4 също може да се похвали със съвременен и приятен за окото стил, съвсем прилично качество на материалите и дори някои ефектни дизайнерски заигравки като например контрастните шевове в яркочервено. Управлението на функциите е абсолютно еднозначно и не създава никакви затруднения и изобщо като цяло ергономията определено е на много добро за класа ниво. Мултимедийното оборудване, възможностите за свързване на смартфон и работата на камерата за зядно виждане също не дават никакви поводи за недоволство. Седалките са добри, мястото за пътниците и багажа им е абсолютно задоволително.
Приятен за шофиране
Дотук автомобилът определено изненадва - като основа за създаването му е послужил китайския модел JAC S3, който излиза на бял свят през 2016 година. Очевидно техниката на въпросния технологичен донор е на качествено по-високо равнище спрямо малко по-малкия и незначително по-евтин DR 3.
На пътя DR 4 също се държи доста по-добре от очакваното - управлението е леко, но не му липсва прецизност, превключването на предавките е гладко и точно, работата с педала на съединителя не изисква привикване (за разлика от DR 3), усещането от спирачките вдъхва доверие. Макар и да не е особено динамичен, пригоденият за работа на пропан-бутан 1,6-литров атмосферен бензинов двигател със 115 конски сили осигурява съвсем прилична динамика, не на последно място благодарение на адекватно степенуваната трансмисия. Разходът на газ в градски условия е между 8 и 9 на сто, а на извънградско пада и до шест на сто. Настройката на окачването има по-скоро комфортен уклон, поради което малкият кросоувър вози сравнително гладко дори по доста разбити пътни участъци. Колебанията на каросерията се придържат в съвсем приемливи граници, а поведението в завои и при по-висока скорост е предвидимо и стабилно.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Въпреки че разликата в цената спрямо малко по-малкия модел DR 3 е почти пренебрежима, DR 4 се представя по коренно различен начин спрямо базовия модел на марката. Впечатлението за качество, дизайнът, ергономията, обезшумяването, усещането при шофиране и поведението на пътя тук са на висотата на времето и конкурентните модели, а наличието на версия с фабрична газова уредба е допълнителен плюс в полза на модела. С такъв тип модели компанията DR има реален шанс да засили позициите си на европейските пазари - включително у нас.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков