Впечатления от първата ни среща с най-елитния представител на DS Automobiles
Луксозната марка на концерна PSA се радва на добро представяне в Китай, но резултатите й на останалите пазари до момента са по-скоро скромни. Твърде вероятно е новият флагман DS 9 да промени това – бъдещето ще покаже. Отскоро европейските модели на марката вече се предлагат официално и на българския пазар благодарение на фирма София Франс Ауто, която познаваме добре като представител на Peugeot. Наред с малкия и интересен като дизайн DS 3, компанията предлага на клиентите си и доста впечатляващия SUV модел DS 7 Crossback, който споделя обща техника с Opel Grandland X, Peugeot 3008 и Citroën C5 Aircross. Върховата версия на автомобила носи допълнителното означение e-Tense, което при DS Automobiles е запазено за Plug-in хибридите. Именно с нея бихме искали да ви запознаем сравнително накратко в настоящия материал.
Убедителна Plug-in хибридна технология
Използваната от концерна Plug-in хибридна технология се откроява с това, че при нея 1,6-литровият бензинов турбодвигател (с 200 конски сили и 300 нютонметра) се съчетава не с един, а с цели два електромотора – по един на всеки мост. Общата системна мощност възлиза на 300 к.с., което изглежда внушително на хартия и се усеща ако не респектиращо, то поне доста енергично в реалния живот. Хармонично настроеният осемстепенен автоматик е дело на японските специалисти от Aisin, а взаимодействието между различните компоненти на задвижващия тракт е радващо хармонично. Потеглянето е изключително плавно, а ДВГ се включва едва при наистина сериозно натискане на педала на газта. Или поне така стоят нещата, докато 13,2-киловатчасовата акумулаторна батерия разполага с достатъчно заряд. Според методологията на WLTP батерията е в състояние да осигури автономен пробег на ток от 53 километра.
В условията на „живия живот” постижението не е толкова голямо, но все пак изминаването на разстояние от порядъка на 35-40, дори 45 километра на ток е съвсем постижимо, и ако сте от хората, които шофират по толкова на ден, (а също така имате и къде да зареждат автомобила си), действително можете да се радвате на ако не нулев, то поне близък до обявените по WLTP 1,2-1,7 литра разход. В зависимост от стила на шофиране и профила на изминатата отсечка, разходът на гориво съвсем естествено варира, и то в доста широки граници. Ако карате по маршрут, който редува междуградски пътища и преминаване през населени места, спазвайки ограниченията, спокойно можете да постигнете среден разход около 6-6,5 на сто. Ако обаче имате сериозни изкачвания или преходи по магистрала – или просто ако обичате да карате по-бързо, стойността лесно се покачва с литър-два отгоре. По отношение на бързината на реакцията на задвижването и тягата при ускорение можем да кажем само добри думи – в това отношение DS 7 Crossback E-Tense 4х4 е един доста динамичен автомобил.
Акцент върху комфорта
Що се отнася до настройките на управлението и ходовата част, елегантният французин набляга много повече на комфорта, отколкото на преследването на някаква сериозна напречна динамика. И в интерес на истината това му приляга – окачването щади пасажерите и дава съвсем слаба информация за състоянието на настилката, по която се движи автомобила. Ако сте от по-спортните натури, вероятно накланянето на каросерията в завой ще ви се стори малко по-силно от обичайното, а воланът – малко индиректен. Само че за хора с уклон към динамиката концернът вече предлага Opel Grandland X Hybrid4, така че, както се казва, за всекиго по нещо.
Разкош по френски в интериора
Външният дизайн на автомобила е тема, на която аз лично няма да наблегна – достатъчно е да кажем, че освен като основен визиран конкурент, Audi Q5 в една или друга степен видимо е послужил и като вдъхновение за дизайнерите на DS 7 Crossback. В което няма нищо лошо – моделът има солидна стойка и доста приятно за окото излъчване.
Истинската силна страна на дългия около 4,60 метра SUV обаче е неговият интериор, който го откроява изключително ярко сред всички възможни негови преки или непреки конкуренти. Специално в изпробваното върхово ниво Grand Chic, изискващо доплащане от около 10 000 лева спрямо базовото изпълнение, купувачът получава обзавеждане, което няма аналог в класа. Дори най-малките превключватели и бутони са изпълнени с впечатляваща любов към детайла. Качеството на материалите е наистина „премиум”, а дизайнът, който включва неизброими интерпретации на тема ромбоидни форми, може без преувеличение да бъде наречен форма на модерно изкуство в областта на автомобилните интериори.
По въпроса с цените, от DS Automobiles изглежда са доста самоуверени, защото най-достъпният вариант на DS 7 Crossback започва от 60 000 лева, а хибриднят флагман на моделното семейство е с начална цена 110 000 лева, която достига до над 120 000 лева за най-високото ниво с подобаваща допълнителна екипировка. Дали това е оправдано или не съвсем, е въпрос изцяло на лична преценка – няма спор обаче, че DS 7 Crossback E-Tense 4х4 притежава изключително ярък характер благодарение на изключителния си интериор, а задвижващата му технология в момента е сред най-доброто в сегмента.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: DS Automobiles