Кросоувърът DS 7 Crossback E-Tense 225 може да измине само на ток 55 км при цикъл WLTP
DS 7 Crossback E-Tense 4x4 SUV, задвижван от мрежата, направи своя дебют през есента на 2018 г., а днес французите представят своя опростен брат, наречен DS 7 Crossback E-Tense 225. Числото в обозначението е сумарната мощност на хибридната задвижваща система (общ въртящ момент - 360 Нм). Тя се състои се от 1,6 бензинов двигател, генериращ 180 к.с. и 300 Нм, както и електромотор със 110 к.с., интегриран в осемстепенната автоматична трансмисия (тук задвижванете е на предните колела). За сравнение, версията със задвижване на всички колела на E-Tense 4x4 ICE е конфигурирана да генерира 200 к.с. (300 Нм въртящ момент), а в допълнение към предния електромотор има отделен заден (109 к.с.). Сумарната мощност на цялата система със задвижването на всички колела също е по-голяма - 300 к.с. срещу 225 к.с. за новия.
Пресинформацията, посветена на пускането на версията E-Tense 225, компанията показва снимки на по-рано пуснатия E-Tense 4x4, тъй като те не виждат фундаментални разлики, а цялата разлика е в техническата част (и в табелката с 4х4). Джантите на базовото изпълнение са 19- инчови и 20 - по избор.
Комбинираният разход на гориво на хибридния E-Tense 225 е 1,4-1,6 л/100 км. При шофиране с високи скорости се получават 6,1-6,5 литра. Думата „високи“ авторите на пресинформацията не посочват конкретно . Ако се подразбира съответния раздел от тестовете WLTP, то той е до 97,4 км/ч (част High test) или до 131,3 (Extra-high).
По-малко мощната версия на кросоувъра, разбира се, губи в сравнение с двойното предаване в динамиката на ускоряването до 100 км/ч. Показателят на новия модел е 8,9 сек (за E-Tense 4x4 е 5,9 сек). Но батерията за двете версии на хибрида е една и съща, с капацитет 13,2 кВтч. Кросоувърът DS 7 Crossback E-Tense 225 може да измине само на ток 55 км при комбинирания цикъл WLTP (E-Tense 4x4 има 58 км).
От задвижването на крособека E-Tense 225 трябва да посочим полуавтономната система за шофиране от второ ниво DS Connected Pilot, нощно виждане и активно сканира окачванетона базата на камерата. Тя оценява естеството на пътя напред и настройва твърдостта на амортисьорите.
При преминаване през нискоскоростния цикъл WLTP (при скорост до 56,5 км/ч), може да бъдат изминати72 км, без да стартирате двигателя. Стенното зарядно устройство с мощност 7,4 кВтще зареди батерията 100% за един час и 45 минути. Може да бъде свързан с битовата електрическа мрежа, само че тогава времето на зареждане ще бъде по-дълго. Моделът има режим на шофиране E-Save, при който автоматично поддържа заряда на батерията на ниво не по-ниско от 10 или 20 км за последваща употреба.