Немската екологична служба прави няколкократни замервания на BMW 320d Touring
Немската екологична служба (DUH) е регистрирала в четири от пет измерени автомобила BMW 320d високи нива на NOx, за което упреква автомобилния производител в използването на устройства за изключване. BMW отрича обвиненията за манипулация.
Резултатите от изследванията на DUH ще бъдат представени на ZDF и всекидневника Spiegel. Регулаторът пише: "Анализът на софтуера на двигателя, извършен от специализирана фирма, показа, че рециркулацията на отработените газове и почистването при умерено ускорение при реални условия на пътя се изключва."
NOx особено високи
DUH прави няколкократни замервания на BMW 320d Touring и установява, че емисиите на азотни оксиди (NOx) при пътни замервания са до седем пъти по-високи от тези в лабораторните тестове, съгласно Новия европейски цикъл на движение(NEFZ), това гласи информацията на всекидневника на Spiegel.
Редуцирана рециркулация на отработените газове от 2000 об/мин
DUH обяснява стойностите на наетите автомобили за изпитване с факта, че рециркулацията на отработените газове намалява от 2000 об/мин и изключва при 3500 об/мин. Тестът беше проведен от Аксел Фридрих, ръководител на Института за контрол на емисиите DUH заедно със служители на 31,5 километров маршрут в югозападен Берлин. Там беше следван цикълът NEFZ на ЕС, както и цикъл с 10% по-висока скорост. Емисиите на СО2 са били средно 212 г, съобщава всекидневникът Spiegel. TÜV Nord потвърди резултатите от DUH.
С помощта на един тунер DUH разчете управлението на двигателя, при което ги впечатлила една програмна секция, която редуцира рециркулацията на отработените газове при обороти от 2000 об/мин и изключва при 3500 об/мин.
Директорът на DUH-Реш, ясни улики
Директорът на DUH Юрген Реш заяви пред всекидневника Spiegel: "Представените резултати от измерванията са много ясна индикация, че в софтуера за управление на двигателя има устройства за изключване". BMW го контрира, като заяви, че "същите типове превозни средства са преминали многобройни проверки през 2016 с постигане на много добри резултати". Пътният тест за околната среда "не е валиден", заявиха от BMW.